18 juli 2007

Zon wind en water.


Zon wind en water, voor die combinatie moet je op de Afsluitdijk zijn en daar was ik vandaag weer een keer. Na thuis eerst de nodige kleinigheidjes te hebben afgewerkt ben ik me om gaan kleden en heb de Quest uit de garage gereden. Alles wat in mijn ogen nodig is gaat dan weer aan boord, dat begint met een fototoestel, de GPS, de telefoon en dan iets te eten en vooral de camelbak voorzien van minstens 4 liter water en schijnt 5 liter in te kunnen maar dat heb ik mogelijk niet nodig. Ik vertrek richting Wieringerwerf en betrap mezelf erop dat ik wel erg rustig rijd, is niet verkeerd is mijn conclusie. Op het fietspad langs de A7 ter hoogte van het benzinestation stop ik een poos om de GPS wat duidelijker “taal” te laten tonen, ik rijd volgens de kaart ergens langs de A7 maar wel aan de andere kant, na wat “geklooi” is alles weer duidelijk en word ik door de satellieten gelokaliseerd op ongeveer 4 meter nauwkeurig. Op de dijk blijk ik wind behoorlijk van achter te hebben dus langzaam loopt de snelheid op, bij het monument even afremmen voor de ‘verkeersremmer” en dan weer door. Halverwege de Afsluitdijk bij “Breezanddijk” zie ik een gele velomobiel naar beneden komen, dat is voor de eerste keer dat ik op de dijk een soort gelijk voertuig tegen kom, het is de Mango van Frank Dekker (als ik zijn naam goed heb onthouden) Het was voor hem de eerste ontmoeting sinds 800 km en dat kon ook haast niet anders hij was sinds een week bezitter van de Mango en had er net de eerste 800 km op zitten. Hij zat nou niet direct ideaal vertelde hij, ik heb hem toen verteld dat ik een zitje had aangeschaft bij Ventisit uit Castricum, http://www.ventisit.nl/ daar vind je alle gegevens. Na een tijdje ervaringen te hebben uitgewisseld zijn we ieder onze eigen weg weer gegaan en ben ik na een klein rondje aan de Friese kant weer richting Noord-Holland gegaan. Onderweg nog wel wat oponthoud gehad, eerst iemand die bijna plat op zijn buik lag om een foto te maken en een 50 meter daar vanaf stonden zo’n 25 a 30 mensen, allemaal op skeelers, die voor de wind over de Afsluitdijk gingen, maar toen ze die “gele banaan” zagen allemaal ook een digitale camera bij zich bleken te hebben want ik heb er nog nooit zoveel in zo’n korte tijd op me gericht gehad, er werd engels gesproken en mensen in de buurt van de Quest werden verzocht even plaats te maken voor een “gaaf”prentje.
Later bij het monument waar ik flink in de remmen moest vanwege overstekend “wild” kwam er nog een fotograaf die vertelde dat hij uit Valencia kwam en graag een foto van mij met de Quest wilde maken voor zijn dochter, hij heeft mijn mailadres dus mogelijk zie ik ooit zijn kunstwerk. Aan het einde ben ik even rechtsaf gegaan om in Den Oever op de haven even van een heerlijk bakje kibbeling te genieten. Juist toen ik weer weg wilde rijden kwam er een mevrouw naar me toe met een aantal kinderen, “Meneer dat gaat wel enorm snel zeg, we zagen U gaan langs de dijk, wat een snelheid” ik zeg dan altijd maar “Dat hangt af van je trapsnelheid” maar dat het hard was gegaan bleek wel uit de teller die een maximum aangaf van 65 km, net geen nieuw record. Bij thuis komst gaf het tellertje precies 100 km aan en het totaal staat nu op 16.580 km

Geen opmerkingen: