15 september 2009

De "schaapjes op het droge hebben"


Het viel vandaag eigenlijk een beetje tegen, de weerprofeten beloofden voor vanmiddag af en toe een beetje zon maar nu ik weer thuis ben en het tegen half 5 loopt heb ik nog weinig zon gezien. Wel regen, ook niet veel maar hier en daar was het toch nog wel de moeite en daarbij was de harde wind ook niet helemaal ideaal te noemen. Maar ondanks alles toch nog weer een leuk rondje gemaakt, eerst naar Obdam waar niemand thuis was en toen via een hele serie kleine binnenpaadjes en wegen naar de IJsselmeerdijk bij Scharwoude dus alweer een heel stuk in een heel andere richting. Langs de dijk door blijven rijden tot ik voorbij Warder was en daar rechtsaf naar Middelie via de Klemweg. Toen ik weer op bekender terrein kwam heb ik gekozen voor een bezoekje aan mijn vriendin in Zuidoostbeemster, altijd leuk als het onverwachts is. Ze was nog niet aanwezig, een echte bridgeliefhebster, maar toen ze thuis kwam hebben we samen een broodje gegeten en even gekletst. Ze was iets later dan normaal thuis ook al omdat het regende, dus ik trof het niet alleen slecht. Op mijn terug rit kwam ik nog langs een veehouder die “z’n schaapjes op het droge had” of “er was één schaap over de dam en toen volgden er meer” en misschien was hij aan slaap toe en ging hij “schapen tellen om in te slapen” zo is er onderweg altijd wel iets te zien wat de aandacht trekt. Als ik weer binnen ben staat de dagteller op 112 km en is de totaalteller blijven staan op 48.715 km.

Geen opmerkingen: