16 februari 2010

Bijna zat ik in een auto en ik wilde niet eens.



Het ging prima, vanmiddag lang gewacht en geregeld de buienradar en weeronline bezocht op de PC tot ik het moment veilig genoeg beoordeelde om te gaan. Van start met een lichte sneeuwval en tegen de wind in leek het eerst nog een beetje op een gewaagde onderneming maar na een 20 km reed ik zelfs een moment in de zon, het was maar heel kort , maar hij was er. Bij de rotonde in Wognum nog een bijna botsing, een wat oudere mevrouw, vanmiddag op dat moment dacht ik “dat stomme ouwe wijf”, die zonder blikken of blozen doorreed en ik moest vol in de remmen en gleed tot bijna op de zijkant van haar auto, ze reed gewoon door die tr….. Maar goed met mijn reactie heb ik ook een ruk aan het stuur of de rem gegeven ik weet het niet, maar het kabeltje wat het stuur met bedieningsknopjes op “afstand” houdt was meteen afgebroken. Ik had gelukkig wat gereedschap bij me om één en ander los te maken en weer opnieuw te bevestigen zodat het kabeltje niet tussen de ketting en voor-tandwielen zou kunnen komen tijdens het trappen. Een moment dacht ik er nog over om terug te gaan maar het eerste idee van vanmiddag om even naar mijn vriendin te fietsen heeft toch de doorslag gegeven, ook al was het ook al kwart over 3 voor ik daar aankwam het was weer enorm gezellig onder het genot van de nodige thee en cappuccino. Op de rit naar huis had ik de wind volop mee en dat was te merken. Langs de Oostdijk ging het als een speer, wel even stoppen bij de gevederde diertjes die bij een wak verzameld waren. Als je dan niet snel genoeg de camera te pakken hebt krijg je soms toevallig wel leuke beelden zoals de bijgevoegde foto. Op de kop af 80 km vanaf de start was ik weer binnen en kon zodoende wat later mijn belevenissen noteren. Morgen maar even het kabeltje vervangen en controleren of alles weer naar behoren werkt.

Geen opmerkingen: