23 februari 2010

Hoe staat het met Uw conditie ?





Het heeft even geduurd maar het is weer gelukt, een gewoon simpel rondje met af en toe zon en droge wegen. Wat is dat weer een genot, geen sneeuw of ander ongerief en overal lekker door kunnen trappen. Wat wel een beetje lijkt door te “schemeren” is de achteruitgang van de conditie. Mogelijk is het ook het nogal koude windje wat ik in eerste instantie tegen had en later dus mee, maar thuis gekomen na 87 km zag ik dat het gemiddelde maar op 31,4 km p/u stond terwijl ik me, gevoelsmatig eigenlijk, een beetje had “uitgesloofd” op sommige stukjes. Het wordt tijd dat de temperatuur echt weer omhoog gaat dan komen de oude tijden wel weer teug en kan de kap weer worden opgeborgen en de snelheid op eigen kracht weer omhoog. Als je nu onderweg snel een foto wil maken zit je altijd met de “deksel” op de doos en is het unieke moment allang weer voorbij. Toen ik op de Molendijk reed vlak bij de drie molens van Schermerhorn ben ik toch maar gestopt om een paar foto’s te maken van deze monumenten. Alle drie op één kon niet want ik stond al te dichtbij maar zo gaat het ook. Gister kwam het er niet van om te fietsen en morgen ook niet, dus de krachten moeten worden verdeeld over klussen en fietsen, maar er komt spoedig weer een heerlijke tijd aan als het weer wat vaster wordt met hogere temperaturen en alle klusjes weer aan kant zijn, dat weet ik zeker.

Geen opmerkingen: