04 februari 2010

Kees was op muizenjacht






Vandaag een beetje een merkwaardige trip, een afwijkend rondje om zo te zeggen. Het weer was prima, geen wind en jammer genoeg geen zon maar het was droog en het leek me geschikt om weer eens een flinke ronde te maken. Van huis richting Alkmaarseweg en even kijken of er na de vorstperiode alweer eetaardappelen langs de weg worden aangeboden op het adres waar ik heel goeie ervaringen mee heb. Inderdaad er staan er weer genoeg, en dan te bedenken dat je een zak van 20 kg prima eetaardappelen hebt voor € 5,- , doordat ik in het verleden met mijn werk altijd in deze materie zat weet ik maar al te goed wat voor rommel er in de supermarkten wordt aangeboden, gewassen, waardoor ze binnen de kortste keren gaan rotten en kiemen, overigens een eis van de consument die geen klei aan zijn aardappelen wil, daarbij is het overgrote deel van de “supermarkt” aardappelen blauw door de vele verhandelingen van oppakken en neergooien bij een verkeerde temperatuur. Ho, wacht ik was aan het fietsen en niet bezig met de aardappelhandel enz. mijn ritje ging dus in westelijke richting en als je dan maar lang genoeg door fietst kom je vanzelf bij de kust. Eenmaal rijdend op de Westerduinweg tussen Callantsoog en St.Maartenszee gaat de telefoon, “Hallo Kees met Pé” in het schermpje zag ik wie behoefte had aan een praatje. “Ben je aan het fietsen, waar zit je” , toen ik mijn locatie had opgegeven vertelde Kees dat hij op muizenjacht was, hij zat achter Yvonne aan richting Oostwoud dus naar Jan Geel. Het was mij te ver om ook heel die kant op te gaan en bovendien, tegen de tijd dat ik daar zou zijn, dan zijn zij alweer vertrokken. Wel ben ik afgeslagen om weer eerder in Middenmeer te zijn, stel je voor dat ze mijn kant nog op komen. Voor ik thuis was heb ik Kees nog gebeld en doorgegeven dat ik eventueel ook thee of koffie zou hebben maar dat zou wel een andere keer worden zei Kees want “De Muis” moest naar de tandarts. Toen ik binnen was, douchen, kleding in de was en mijn verhaaltje schrijven. Als ik op een bepaald moment heel stoer zat te typen hoor ik “lawaai” en daar stonden ze, Kees samen met Jan, “De Muis” was dus naar de tandarts. Toch maar even langs om een bakkie, we hebben gezellig zitten kletsen onder het genot van thee en koffie met koek. Bij vertrek heb ik nog een foto gemaakt van Jan met zijn “racekap” gemonteerd en wel en geschikt voor de meest barre omstandigheden. Het ritje voor mij is deze keer net 70 km geweest maar wel weer een leuk verzetje. Onderweg kwam ik nog een aparte poort tegen, Kees weet meestal waar zoiets staat, ook deze keer ? Ik hoor het nog wel.

Geen opmerkingen: