09 maart 2010

Mijn Fiets is in het westfries "Moin Fiets"


Ziezo ik ben bekomen van de “klapper” van afgelopen donderdag, alle “papierbeslommeringen” zijn afgehandeld, ik heb de tegenpartij bezocht en nu is het afwachten hoe zich alles gaat afwikkelen. En dan het vervolg, wanneer kan ik weer fietsen, het blijft nog even “geheim” maar ik kan een ieder verzekeren, er wordt erg hard gewerkt door de mannen van Velomobiel. De “bezeerde” Quest zal weer vlekkeloos worden opgeknapt maar omdat dit nog even kan duren door mogelijk bezoek van een expert en ik de mogelijkheid had om op nieuw over te gaan door aanbod van, in eerste instantie Matthijs en later bij Velomobiel door een nog recentere afzegging, zal ik op zeer korte termijn weer van de partij kunnen zijn. Ik mis het nu al, mooi weer en niet dat kunnen doen wat je zo graag doet en wat mij bovendien onvoorstelbaar veel gezondheid en levenslust brengt, nog 3 nachtjes slapen en dan hoop ik door de crisis heen te zijn. Ik denk soms aan het liedje in het Westfriese dialect wat ook op you tube is te vinden http://www.youtube.com/?gl=NL&hl=nl typ in: moin fiets kees ruiter vervolgens op zoeken klikken en alles is duidelijk om mee te zingen, als bijlage hier ook de tekst. Je moet bezig blijven en proberen te genieten al is het dan even zonder Quest maar liever niet op de racefiets.

1 opmerking:

Mari zei

Hallo,
ik ben een hobby-coureur uit Brabant.
Ik heb al vaak naar het lied " moin fiets" geluisterd.
Aan de reacties van het publiek kun je horen dat het een mooi en grappig lied is.
Helaas kan ik het niet helemaal volgen en dat vind ik jammer.
Kan iemand mij aan de tekst helpen??

Als tegenprestatie beloof ik een Brabantse versie van het lied.

mvrgr
Mari