03 maart 2010

Ziggo was op tijd



Weer een bewogen dag in positieve zin, vanmorgen moest ik even naar Zuidoostbeemster, helaas met de auto omdat ik rond 12 uur weer thuis moest zijn, maar vanmiddag kon ik toch nog even een klein rondje mee pikken. Het lag in de bedoeling om naar mijn vriendin te gaan met de Quest waar ik al vroeg zou zijn en dan kon ik meteen een leuk rondje maken maar doordat mijn internet verbinding via het modem de geest had gegeven en er een monteur van Ziggo vanmiddag tussen 12.00 uur en 18.00 uur langs zou komen moest ik wel rond 12 uur weer binnen zijn om dan te wachten totdat hij komt …………... Hij kwam echt helemaal op tijd, vroeg zelfs, want om 13.10 uur was de man al aanwezig en na 10 minuten, waarin hij het modem heeft vervangen, was alles weer zoals ik het graag heb. Internet en telefoon werken weer en er bleef dus ook nog tijd over voor een ritje. Ik had van Kees begrepen dat hij een rondje zou maken met Wim over de “noordkop” dus even Kees mobiel gebeld en juist op dat moment reden ze Hippolytushoef binnen om vervolgens via Den Oever richting Medemblik te gaan. Ik heb me omgekleed en ben via de Wester en Oostermiddenmeerweg naar de Zuiderdijkweg gegaan en toen linksaf richting Den Oever, ik was al aardig op weg naar het Robbenoordbos toen ik ze aan zag komen, omkeren en start klaar om te volgen. Er was ook nog een derde volgeling, Jan Geel en eerlijk is eerlijk er moest flink bijgetrapt worden om ze in te halen, Kees reed voorop en besefte dat het gister toch te kalm was gegaan wat hij vandaag goed wilde maken, constant 45 km en uitschieters ruim boven de 50, Wim en Kees hadden zelfs 52 km op de teller staan. Tegen het einde van de Zuiderdijkweg vlak voor Medemblik leek het of Kees zijn kruit verschoten had want Wim bleef op kop en ik kreeg het verzoek om voor Medemblik Wim nog even in te halen wat net voor gemaal Lely zonder problemen werd geregeld. Door Medemblik langs Radboud op naar de koffiestop bij Jan en Annie Geel in Oostwoud waar ook de “makronenkoek met rozijnen” er best in ging. Na de koffie zijn we via de Broerdijk naar de A7 gereden waar ik rechtsaf naar Middenmeer ben gegaan en Wim en Kees over het viaduct linksaf naar De Woude en Heerhugowaard. Dat de gang er voor zo’n kort ritje redelijk in heeft gezeten blijkt wel uit de gegevens van de GPS, gemiddeld ruim 33,3 km p/u over 55 km, het gaat weer de goeie kant op zullen we maar zeggen.

Geen opmerkingen: