18 maart 2010

Tien plus negentig maakt weer honderd.






Gewoon even een klein rondje wegtrappen, alle beslommeringen in en rond huis lijken voorlopig in orde dus dan kan het weer. Vanmorgen eerst nog een tijdje in de tuin aan het rommelen geweest maar aangezien dat niet mijn hobby is was ik al gauw klaar. Nog even gebeld met mijn vriendin en meteen besloten om daar even naar toe te fietsen. Toen ik zo’n kilometer of 5 van huis was kwam ik tot de ontdekking dat mijn mobiel nog thuis lag, dat betekent dan meteen omkeren en ophalen. Je hebt hem nooit nodig maar als het toevallig wel een keer zo zou komen dan is het wel prettig als je hem ook bij je hebt. Dus na ruim 10 km stond ik weer achter het huis, mobiel even opgezocht en toen weer van start. Het is dan net alsof je niet een tweede keer over het zelfde pad wil en zo verging het mij nu ook, i.p.v. naar het zuiden ben ik nu naar het westen gefietst en als je dan maar lang genoeg doorgaat kom je “vanzelf” langs de kust. Voor mij gold dat ook en zo kwam ik na verloop van tijd uit bij het dorpje ’t Zand waar ik het Noordhollandskanaal ben overgestoken. Na een paar kilometer kwam ik in Groote Keeten waar ik het fietspad kon nemen richting Callantsoog. Na Callantsoog rechtdoor naar langs de duinenrij naar Petten. Daar heb ik de Hondsbosschezeewering genomen waar ik nog even ben gestopt voor dit uitzonderlijke voertuig wat “ingewijden” wel weten te staan. Aan het einde toch ook maar weer de familie van Jan Geel op de foto gezet, al is hij ook maar van brons, hij staat er altijd, in weer en wind, met z’n planken. Toen richting Schoorl door de duinen, een prachtig fietspad en aan het einde een beetje links en rechtsom naar de brug over het kanaal om dan richting Koedijk te gaan en later via Broek op Langedijk op naar Middenmeer, leek het in het begin weinig te worden, nu ik weer thuis ben schijnt het dat ik toch weer ruim 100 km heb afgelegd. Op het laatste stukje net voor de polder kwam ik Arnold en Corry Schalkwijk nog tegen, dan is het eerste wat ik doe in de remmen knijpen en een tijdje “staan”kletsen. Het totaal staat nu op 619 km en als ik de GPS bekijk scheelt het inderdaad maar heel weinig.

Geen opmerkingen: