20 juli 2010

Langs "De kolk van Dussen"






Zomaar weer een ritje door de ruimte, het weer is minder zonnig dan werd beloofd maar dat is misschien wel net zo prettig. Ik heb best zin om weer eens een “langer” ritje te maken maar de tijd zal wel uitwijzen of het ook een lange rit gaat worden. Dat was het voornemen van vanmorgen, inmiddels ben ik weer binnen en wat voor rit is het geworden, tussen lang en kort in, 126 km. Nergens last van de warmte gehad en nu ik thuis ben is het binnenshuis heerlijk koel, vooral omdat het buiten momenteel in de schaduw 32,2 graden is. En waar heb ik die kilometers dan wel gereden, gewoon rondje over Den Helder en dan langs de kust wat afzakken naar het zuiden om op een bepaald moment richting Middenmeer weer op te zoeken. Bij Den Helder moest ik een stukje omrijden omdat er nogal wat auto’s allemaal als eerste de boot naar Texel probeerden op te rijden waardoor de oversteekplaats voor fietsers niet bepaald veilig over te steken was. Langs de Zeepromenade reed het prachtig waarbij het duidelijk vakantietijd is, overal mensen met hengels en alles wat erbij hoort. Nog steeds weinig zon en bij de overgang van de Hondsbosschezeewering naar het strand was het wel druk maar niet zonnig. Later toen ik al dicht bij huis kwam reed ik weer een keer over “’t Blôte bienepad” vanaf Aartswoud naar Abbekerk, maar zag dat het bordje waarop de naam van dit pad stond door de één of ander is weggehaald, ook aan de andere kant was het verdwenen. Wat wel weer nieuw is op deze route is de uitkijktoren bij de z.g. “Kolk van Dussen” via Google is te vinden waar dit allemaal mee te maken heeft. Bij Abbekerk was het begin van de polder weer in zicht en na een 20 minuten was ik thuis. Op de laatste 5 km kwam ik nog een vriend van me tegen met de bespannen ponywagen, zo heeft ieder zijn hobby, ik fiets een stukje en hij laat zich rijden.

Geen opmerkingen: