10 november 2010

Alles volgens planning





Het ging vandaag allemaal redelijk volgens de planning, alleen werd die planning pas gemaakt toen ik tijdens het oppompen van de banden met mijn hand tussen het wiel en de body van de Quest was geweest want toen bleef mijn horloge achter omdat er een pennetje was afgebroken. De bedoeling voor vandaag was een retourtje Oostzaan en toen werd de route als volgt, Middenmeer, Medemblik en bij Bethlehem de juwelier even mijn horlogebandje laten repareren, vervolgens naar Oostwoud om bij Jan Geel een pompnippel op te halen die Jan voor mij had besteld en die op alle soorten ventielen past. Ziezo twee adressen van de geplande route heb ik gehad om vervolgens vast te stellen dat er op diverse plaatsen wegen zijn geblokkeerd door werkzaamheden, dus het veiligst is terug richting A7 en dan mijn meer vertrouwde “snelwegen” voor de Quest nemen, zo gezegd zo gedaan en binnen een tiental minuten kon ik richting het zuiden. Alles dik voor de wind tot aan Oostzaan, onderweg passeerde ik nog een leuk molentje en Kees, die bijna alle molens weet te vinden in de Noordkop weet deze ook vast wel te plaatsen. Aangekomen in Oostzaan hadden Bram en Boris een vriendje mee die speciaal mee moest komen om “Opa Pé’s mooie fiets te zien” van verbouwereerdheid vergat het ventje daarna dat hij ook nog naar huis moest om te eten. Na een tijdje kletsen met mijn vriendin en een broodje mee eten plus wat aanvulling op de vochthuishouding ben ik weer richting Middenmeer gegaan. Uiteraard weer door “Het Twiske” het is en blijft een prachtig stukje natuur. Nadat ik het natuurgebied had verlaten ben ik langs de spoorlijn richting Purmerend gegaan en vandaar naar Zuidoostbeemster en Middenbeemster. Bij Avenhorn zag ik de eerste “zwarte” wolken die niet veel goeds voorspelden maar het bleef gelukkig droog. Op een bepaald moment ergens in Zandwerven meende ik mijn vroegere racefiets te herkennen, er reed iemand op die in eerste instantie wat vreemd overkwam, maar toch het was mijn “gehelmde” zwager. Ik had hem nog nooit met een “schedelbeschermer” zien fietsen maar net als bij mij, “Het verstand komt met de jaren” Gerard fiets nooit meer zonder dat is een ding wat zeker is maar het is wel even wennen. Langs Opmeer en De Weere naar Abbekerk en dan weer linksaf naar de oversteek, waar de stoplichten nog steeds buiten werking zijn, en zo de polder weer in. De lucht zag op dat moment weer “gevaarlijk” blauw en al scheen de zon nog wel ik heb er wel een schepje bovenop gedaan om mogelijk voor de bui binnen te komen en dat is helemaal gelukt. De teller gaf aan dat de wielen weer 126 km onder zich door hebben zien rollen en dat alles weer goed is gegaan.

Geen opmerkingen: