17 november 2010

Zo is het zonnig en zo is het zwaar bewolkt





Na de ritten van maandag en dinsdag vandaag een min of meer rustig dagje, wel een klein ritje maar niet te ver van huis. En ik moet zeggen het is me gelukt want na 55 km stond ik weer met de “bolide” thuis. Het weer leek eerst niet erg aantrekkelijk maar toen ik zo’n kilometer of 10 van huis was kwam de zon achter de wolken vandaan en was er alleen maar een stralend blauwe lucht te zien in het oosten. Hoe lang zal dit zo blijven? Het ritje ging via het natuurgebied achter de grasdrogerij via Opperdoes en Wervershoof naar Zwaagdijk en dan via het fietspad “Over de Leek” naar Nibbixwoud. Aan de buitenkant van het natuurgebied zag ik een complete zwanenfamilie zwemmen waarvan de “kindertjes” al aardig naar een wit verenpak groeien. En langs het fietspad “Over de Leek” , een heel oud Westfries veenriviertje “De Kromme Leek” kon ik niet anders dan even stoppen en een paar foto’s maken van een meneer die zijn uiterste best deed, en dit ook beloond zag, om een flinke snoek op de kant te krijgen. Na meting (70 cm) van het beestje werd hij weer voorzichtig teruggezet en kon weer in vrijheid verder zwemmen. Ik heb mijn weg verder vervolg naar huis omdat ik toch wel wat angst begon te krijgen voor een flinke bui, de lucht werd snel donkerder en donkerder maar tot ik thuis was bleef het droog.

2 opmerkingen:

Bjorn Renckens zei

Hoi Pé,

wat een leuke site heb je! Ik ben die "meneer" van de snoekvangst op de Kromme Leek. Heb je misschien nog meer foto's gemaakt van mij tijdens het vissen? Graag lees ik een reactie.

Mvg Bjorn Renckens

Pé Koomen zei

Hallo Bjorn,

Ik heb inderdaad nog een 4 foto's gemaakt als je het op prijs stelt wil ik ze best mailen op werkelijk formaat geef dan je mailadres en het komt goed, mijn mailadres heb je dus ik wacht af.

gr.Pé