29 november 2010

Schagerweg is weer open.






Het was vandaag aangrijpend koud, een ieder die een tijdje in de buitenlucht is geweest zal dat hebben ervaren als de lichamelijke inspanningen niet groot waren dan was het rond uit hartstikke koud. Zo kwam het bij mij over vanmorgen, gisteravond toen ik de Quest even naar buiten reed om de auto achter in de garage te zetten kwam ik tot de ontdekking dat rechtsvoor leeg stond, dat wordt morgenochtend, dus vanmorgen, eerst even vervangen en/of plakken. Het zal zo rond een uur of half 10 zijn geweest denk ik, toen ik dat klusje even zou opknappen. Alles ging vlot en het lek was zo geplakt, een heel klein gaatje en de buitenband heb ik meteen maar vervangen, die heeft er zo’n 12000 km over gedaan om afgedankt te worden. Toen ik de “zaak” weer om de velg zou leggen zag ik dat het velglint er bij hing, dat is nou net niet de bedoeling en zodoende moest ik noodgedwongen eerst naar Leo Smit in Medemblik om een nieuw velglint. Nadat alles uiteindelijk wel op zijn plek zat was de ochtend al aardig ingekort en heb ik eerst maar een broodje gesmeerd en wat drinken erbij gezocht. Na de middag toch nog maar even een heel klein rondje fietsen want van dat prutsen, van voor de middag, was ik niet warmer geworden als je zo in de open lucht op het gras bezig bent met velglintjes en bandje plakken. Omkleden en richting Schagerweg, die is weer open las ik dus even kijken hoe het is geworden, de bult van de brug is weg het is nu vlak maar de bocht in het fietspad is gebleven dus geen snelle “doorsteek” , stoppen en de situatie even vastleggen en dan weer verder. Dat ging ook weer niet vanzelf, op 100 meter van de plaats waar ik ooit heb gewoond aan de Schagerweg in een “Zweedse noodwoning” was het fietspad volledig geblokkeerd door auto’s en voertuigen die bemand werden door mannen van de firma Stoop die bomen snoeiden langs het fietspad. Ik heb nog even staan kletsen met één van de mannen die geïnteresseerd was in de Quest, ik moest er wel uit om te passeren, het hoogte verschil tussen de weg en het fietspad is aanzienlijk op dat punt en kantelen leek met niet zo’n prettig vooruitzicht. Bij Wieringerwerf rechtdoor naar de dijk via de Oosterterpweg en dan rechtsaf langs de “huisdieren” van Vaandrager langs de Zuiderdijkweg, die beesten hebben geen last van de koud als ik dat zo bekijk. Het rondje was bijzonder kort, net 30 km bij -2 C.

2 opmerkingen:

Wilfred Ketelaar zei

Toen ik vanochtend naar m'n werk ging stond er een ambulance en andere auto (volgens mij van de brandweer) midden op de stoep. De ambulance zelfs zo dat ik er niet langs kon behalve dan door de sneeuw ploeterend. Resultaat: ik kwam vast te zitten. Gelukkig was er iemand die me even een duwtje gaf.

Oh ja, er was een fietser gevallen op het fietspad (vertelde de man), verder niet gezien hoe het daar mee is.

Anoniem zei

Dat is een stuk veiliger geworden nu die bult er uit is. ik herinner op dat punt dat dodelijk ongeluk met een van die jongens van Legebeke daar jaren geleden..
Gelukkig zijn er veel van dat soort gevaarlijke plekken verbeterd over de jaren, maar het blijft uitkijken op die ogenschijnlijk 'ongevaarlijke' wegen in de polder.
huub