27 januari 2011

Koud voor een dief zonder jas




Een woelige dag vandaag, alles is niet voor publicatie bestemd dus houd ik me maar wat op de vlakte. Het eerste was al heel vroeg vanmorgen en het tweede gebeurde toen ik rustig met mijn buurman stond te praten voor de Dekamarkt aan de Brugstraat, geheel onverwachts renden twee mannen langs ons heen en volgden enkele vrouwelijke medewerksters, wat bleek de twee mannen vertegenwoordigden voor 50% een medewerker van de Dekamarkt en de andere 50% was van buitenlandse afkomst en had naar later zou blijken proletarisch gewinkeld, slechts de jas van de dief gevuld met heel veel artikelen kreeg de man te pakken en toen ging de dief verder zonder jas en het was nog zo koud ook. Dat het koud was heb ik vanmiddag ook een beetje gevoeld, ik was op weg naar Zwaag en al na een aantal kilometers ben ik gestopt en heb de pet met klep gewisseld voor de muts die over de oren kon worden getrokken, de zonnebril op en weer verder. Het werd een rondje zonder verdere bestemming en zo kwam ik op een bepaald moment door Opmeer waar het bouwwerk, wat ooit in het DSB denken als museum was bedoeld, nog steeds een opvallende plaats inneemt in het dorpsbeeld. Of er ooit een bestemming aan zal worden gegeven is voor iedereen een grote vraag, de mogelijkheid dat het zal worden afgebroken is levensgroot aanwezig, arme mensen die hiervoor hebben betaald. Omdat ik voor mijn gevoel beter af zou zijn thuis bij de kachel heb ik mijn rondje maar niet te lang gemaakt, en zo kwam ik onder het tunneltje vandaan bij de A7 en moest linksom tegen de zon in, ik zag echt niets, alles schitterde, maar gelukkig is het een stukje van hooguit 100 meter zodat ik weer snel zicht had op de teller die thuis gekomen op 73 km was blijven staan.

Geen opmerkingen: