24 januari 2011

Middenmeer - Sneek - Middenmeer




Het zou vandaag slecht weer zijn volgens de “weerprofeten” en dan calculeer je in, dat er vandaag geen ritje zal worden gemaakt. Maar hoe anders kan het lopen, vanmorgen zo tegen 10 uur werd ik na controle van de verwachtingen wat overmoedig en heb meteen maar een andere “pak” aangetrokken, wat meer geschikt is om een rondje te fietsen. Vanaf 9.40 uur geen regen in Middenmeer gaf de buienradar aan dus als het vandaag toch slecht gaat worden dan moet ik er nu van profiteren. Dan het volgende “probleem” welke kant ga ik op, Bianca heb ik net een hele poos aan de telefoon gehad dus om nou meteen richting Oudemirdum te gaan lijkt ook wat overdreven. Ik kan natuurlijk wel richting Sneek gaan om te zien of het over een paar weken een geschikt ritje is, als ik voor het vervolg van de”Life Lines” keuring daar heen moet. Dus op naar de Afsluitdijk en dan mijn weg proberen te vinden waar bij vooral de passage van Nijland belangrijk is, enkele weken geleden kreeg ik bericht van Ben Wiggers dat de doorgang niet mogelijk was en dat ik om zou moeten rijden. Nu dus op eigen risico naar Bolsward en dan naar Nijland en zo door naar Sneek. Op een paar kilometer voor het dorp heb ik Kees van Hattem gebeld om het nummer van Ben, ik zou hem dan even kunnen bellen, maar een mobielnummer onthouden is een te grote opgave dus zei ik tegen Kees: “Laar maar ik zie wel” Volgens Kees is het bij binnenrijden van Nijland links en een heel kort straatje bovendien kent iedereen hem dus je bent er zo. Toen ik het dorp binnenreed was het inderdaad onmogelijk die weg te volgen en ben ik over de rijplaten linksaf gegaan en via de “buitenkant” over een klein fiets/voetgangersbruggetje weer naar de doorgaande weg en zo door naar Sneek. Daar aangekomen ben ik weer andersom gegaan want iets over de 70 km wil zeggen dat je die terug ook weer moet wegtrappen. Toen ik dus op terugweg weer in Nijland was aangekomen ben ik serieus op zoek gegaan naar de familie Wiggers, de eerste vraag stelde ik aan een stel jongedames die net uit de auto stapten met wat boodschappen, “Ben Wiggers, en die moet hier wonen, nee hoor dat kan niet” de tweede was een wat oudere meneer en op de vraag of hij hier een beetje op de hoogte was van één en ander in het dorp kwam het antwoord “Zeker heer, vraag maar” Ben Wiggers, hij fietst ook met zo’n “ding” alleen is die wit” nee nooit van gehoord, tenslotte de derde, een stel wat op straat liep met een hondje, ook die leken van een andere planeet te komen en hier ter plaatse niets te weten. Ik heb het toen maar voor gezien gehouden en ben rechtstreeks weer op Middenmeer af gegaan waar ik na 143 km binnen was. Ik moet nog wel vermelden dat bij de stoplichten voor Bolsward een auto aan de overkant stond en waarbij de chauffeur het raam opende en claxonneerde, helaas was mijn bril wat beslagen zodat ik niet kon zien wie dat was, misschien was het Ben wel, wie zal het zeggen.

Geen opmerkingen: