20 september 2011

"Despereert niet"




Vol goede voornemens ging ik vanmorgen van huis, ik zou bij Tiny in de tuin proberen me nuttig te maken. De voorspelling m.b.t. het weer is niet echt slecht, alleen kans op een buitje. Onderweg kwam de eerste bui al bij Bobeldijk en de tweede 5 km verder, niet erg maar wel een bederver van mijn goede bedoelingen. Eenmaal ter plekke regende het weer, nog steeds niet erg maar het heeft mij ervan weerhouden om aan de slag te gaan, Tiny had op dat moment een vrienden/vriendinnen clubje waar ze op gezette tijden mee gaat bridgen. Na een bak koffie met koek ben ik weer rechtsomkeert gegaan en via Zwaag weer op huis af. Onderweg hing er een regenlucht die nog steeds motregen gaf en onderaan leek het toch wel weer helder te worden, zou het dan toch nog meevallen ? Via Hoorn waar ik speciaal de binnenstad ben ingegaan om een lege sokkel te zien waar J.Pz.Coen normaal zijn “standplaats”heeft. Waarom naar die plek, ik zal het proberen uit te leggen, er is een tijdje geleden in de media vermeld dat J.Pz. Coen niet zo’n brave borst is geweest als waarvoor hij tot nu toe werd versleten, hij was op z’n zachts gezegd een brute moordenaar. En nu is men dat standbeeld aan het restaureren en juist daardoor zijn er mensen wakker geworden en willen tot aan de hoogste rechter proberen af te dwingen dat hij nooit meer in het stadsbeeld van Hoorn zal terugkeren. Waar mensen zich al niet druk om maken, “Despereert niet” staat er toch op de sokkel, de lijfspreuk van meneer Coen. Ik heb de foto met J.Pz. Coen geleend van internet en de andere geeft een “beeld” hoe de situatie nu is en misschien wel zal blijven, wie weet. Na 86 km was ik weer thuis en was het weerbeeld niet veel beter geworden.

1 opmerking:

Mick zei

Eén ding moet je die oude schurken (J.Pz. Coen) toch nageven: Ze konden hun taal nog spellen :)!
Mvg Mick