21 september 2011

Onkruid vergaat niet




Als mooi weer fietser kom ik vandaag lang niet aan mijn trekken. Het loopt ondertussen al tegen 3 uur en het is bijna nog niet droog geweest, één keer meende ik dat het over zou zijn maar helaas het was ijdele hoop, het bleef en blijft licht motregenen. En als je dan niet met de fiets weg zal geraken dan zoek je iets anders. Hier en daar een paar druppeltjes olie op de kabeltjes enz. maar verder loopt alles goed dus aan de fiets is op dit moment niet zo veel te “sleutelen”. In de tuin is wel iets te doen maar dan moet het eerst droog zijn, wat mij wel is opgevallen, de “Brugmantia” (een soort luxe onkruid)die ik in het voorjaar had geplant en die in een kuip stond was in de periode dat hij vol zat met knoppen “gewoon” verzopen, ik had hem niet in een dichte kuip moeten planten. Alle bladeren vielen eraf, de stengels begonnen te rotten en teneinde raad heb ik de rest maar uit de kuip getrokken en met een plons in het gat achter gelaten, doe je best maar was mijn laatste “groet” naar het zielige restje. In de loop van de weken die volgden kwam er steeds meer blad en zie hij zit weer vol met knoppen en of die uit komen of niet de plant leeft weer en gaat straks in een kuip naar binnen, hij is helaas niet winterhard. Als het morgen weer een keer droog is ga ik zeker weer met de Quest op pad en volgt er weer een ander verhaal dan over planten in de tuin.

Geen opmerkingen: