05 oktober 2011

Per Quest naar Fleur's verjaardag




Het is vandaag alweer 5 oktober, negen jaar geleden belde Bianca ’s morgens rond een uur of 8 dat er een dochter was geboren, en dat is dus van baby’tje een flink uit de kluiten gewassen jongedame aan het worden. Op zo’n dag ga je uiteraard als opa even op verjaarsvisite en als de conditie het toelaat en de mogelijkheden zijn er dan het liefst met de fiets, dus vandaag een retourtje Oudemirdum. Om iets over achten zat ik al in de fiets en ging ik richting Wieringerwerf, de wind zat schuin links en dat zal betekenen dat ik hem straks op de dijk redelijk van achteren zal hebben. Het klopte allemaal en over de Afsluitdijk reed ik in een gevoelsmatig rustig tempo waarbij de teller geregeld tussen de 43 en 45 km stond, het “vloog” er over. Langs de dijk in Friesland had ik beschutting van de dijk tegen zijwind en zo bleef het tempo redelijk hoog. Iets na het gehucht Gaast zag ik 4 zwanen vlak over de dijk aan komen vliegen, plotseling zwaaide er één af en maakte een hele vreemde bocht, met een soort noodlanding stortte hij naast de weg in het gras. Eer ik mijn fototoestel te pakken had liep hij of zij alweer dus het viel gelukkig mee, in mijn spiegeltje zag ik dat het dier weer de lucht in wilde maar i.p.v. op te stijgen kwam hij tegen een uitrit van een boerenerf terecht, ik ben maar doorgereden en op de terug weg was er niets te zien dus zal hij het wel gered hebben. In Oudemirdum even op de claxon als ik langs de school rijd en als de kinderen later thuis komen hoor ik dat ik was “gespot” door Fleur. De cadeautjes uitpakken is altijd spannend en zo ook bij deze jongedame, allerlei spulletje m.b.t. paarden en pony’s, en van oma Tiny, die vandaag oppasdag “vierde”, had ze de mooiste kaart gekregen zei ze. Zo rond half 2 heb ik de thuisreis weer aangevangen, onderweg nog even de molen voor Workum vastgelegd en op de Afsluitdijk bij het monument de vernieling van het hekwerk ook maar vereeuwigd, ik snap niet hoe je hier door het hek kan gaan, alleen fietsers komen hier langs maar af en toe zie ik ook weleens een auto op het fietspad en bij dit punt is het fietspad nogal smal, wie weet. Na Wieringerwerf heb ik de Schagerweg genomen en kwam thuis na 160 km waarbij ik wel moet toegeven dat het terug met die harde wind lang niet zo prettig reed als heen.

Geen opmerkingen: