06 oktober 2011

Schreeuwen voordat je wordt geslagen



Schreeuwen voordat je geslagen wordt, zo was het vanmiddag een beetje. Ik was van plan om na de middag als het droog zou worden een “piep” klein rondje te maken, eerst even naar Kees in de Heerhugowaard en dan weer terug naar huis. Gewoon even bij kletsen, maar voor ik de polder uit was, via het fietspad langs de Alkmaarseweg, het kan nog steeds, werd de lucht al dusdanig “zwart” dat ik me heb bedacht en linksaf ben gegaan langs de dijk van de polder richting Abbekerk/Medemblik. Al heel gauw begon het te regenen, niet hard, maar het verpestte de boel wel. Bij de afslag richting Middenmeer of rechtdoor gaan naar Medemblik zag ik in mijn spiegeltjes dat er nog heel wat aan zat te komen, dus dan maar linksaf en weer op naar, waar ik vandaan was gekomen, thuis naar Middenmeer. Om de meeste regen voor te blijven heb ik extra mijn best gedaan maar het mocht wel en niet baten, het hielp me in zo verre dat ik nog steeds droog reed maar eenmaal op de Cultuurweg moest ik gewoon een tijdje wachten op een auto die geladen werd met suikerbieten waardoor ik wel in de regen terecht kwam, een flinke bui veranderde de wereld in een soort tropische moezon, jeetje wat ging het even hard. Als die wagen er nou niet had gestaan had ik waarschijnlijk net binnen kunnen zijn, dus ik werd toch nog een beetje “geslagen” en schreeuwen hielp niet.

Geen opmerkingen: