28 februari 2013

Kleintje werd groot




Vanmorgen was ik niet in de gelegenheid om te fietsen maar vanmiddag kon dat weer wel en dan moet je meteen de kans waarnemen. De zon wilde nog niet echt doorkomen maar af en toe leek het er toch bijna op. Het is al rond 1 uur als ik van huis ga dus het zal bij een klein rondje blijven. Op de Alkmaarseweg bedacht ik dat Kees misschien ook wel een stukje mee zou kunnen gaan, de mobiel gepakt en huize van Hattem aangeklikt. Na enige tijd werd er opgenomen en hoorde ik dat Kees vanmorgen al zijn best had gedaan en straks Willem Vierbergen uit Zwaag op visite zou krijgen. Ik besloot om ook even langs te gaan en als Willem dan richting Zwaag gaat rij ik met hem mee. Aangekomen op de Smaragd bleek dat Willem er al zat maar niet in fiets outfit, helaas dan straks maar met een omweg alleen op Zwaag af. Waarom Zwaag, nou Riet en Leo zijn vanmorgen vroeg terug gekomen uit Afrika waar ze een aantal weken bij hun zoon en schoondochter zijn geweest dus even bijkletsen om zo te zeggen. Het ritje ging dus weer eens met de bekende omweg via Ursem naar Avenhorn over de Walingsdijk langs de bannepaal van de gemeente Hoorn, en zo zag ik toen ik thuis kwam dat de teller toch weer 76 km bij alles had opgeteld waardoor het totaal nu op 45.626 km staat met deze Quest. Voor volgende week dinsdag ben ik uitgenodigd om met Piet Kunis een ritje te maken naar Dronten, lijkt me hartstikke leuk, misschien even shoppen bij Velomobiel, we zullen wel zien.

Geen opmerkingen: