01 februari 2013

Verborgen en nu openbaar



Het weer zit vandaag echt niet mee om een stukje met de fiets weg te gaan, maar toch heb ik iets gevonden om over te schrijven. Gevonden is het eigenlijk ook niet, wel interessant in mijn ogen. Het heeft in beide gevallen te maken met fietsen of eigenlijk met de fietsers. Ze hebben allebei verborgen talenten die wereldkundig zijn of worden gemaakt,  in het ene geval is die bekendheid al ruimschoots in de media naar voren gebracht, de hele wielerwereld wordt op dit moment flink op de kaart gezet in negatieve zin door alle mogelijke middelen die zijn of nog worden gebruikt, terwijl die andere in mijn ogen zeker bekendheid heeft verdiend. Een ieder zal begrijpen dat de foto die ik vanmorgen via de mail binnen kreeg voor zich spreekt, maar de ander foto daar gaat het om. Wat een toevallige ontmoeting niet te weeg kan brengen, Piet Kunis de vroegere bewoner van de Vrouwenweg heeft talent en dat mag iedereen gerust weten, hij stuurde mij een foto van een schilderij dat hij zelf heeft geschilderd van zijn geboortehuis aan de Vrouwenweg en als amateur beoordelaar heeft hij voor mij een topprestatie geleverd, Lance is gezakt als een baksteen en Piet verdwijnt op deze manier tussen de “sterren”.

Geen opmerkingen: