05 september 2013

De "Brandweer Quest" met aanhang en reparatie.











Alle dagen beleef je wel wat als je langs de weg zit, zo ook vandaag. Ik “moest” even naar Bovenkarspel om iets af te ronden bij mijn jongste schoonzus en na een glas fris ben ik weer verder gegaan omdat ik voor vandaag maar een kort ritje zou maken en dan heb ik altijd nog de drang  “op schieten tijd is geld” waar haal je het vandaan, ik zou nu een andere instelling moeten hebben maar leer zoiets maar eens aan zo’n ouwe … , nou ja laat maar. Nadat ik bij Dick en Greet was vertrokken had ik nog maar amper een kilometer afgelegd of daar komen 2 velomobielen aan uit tegenover gestelde richting. Natuurlijk afremmen en stoppen, maar voor ik stil stond was het al, hi Pé. Dan weet je echt niet wat je hoort, voor mij onbekenden, nou ja via de diverse blogs kom je iedereen bijna tegen, wat blijkt Theo van Goor beter bekend als de “Brandweer Quest” en ik meen Marloes. Ze zijn samen op weg naar Texel voor het snelle gebeuren van zaterdag, eerst nog even bij familie langs in Oostwoud en dan via o.a. Middenmeer naar het eiland. Uiteraard sta je dan een poosje te kletsen en begreep ik dat ze een stukje door “De Streek” zouden rijden om verder meer de noordelijke richting te pakken. Als ze weer van start gaan maak ik nog een paar foto’s die straks hierbij geplaatst zullen worden. Ik maak mijn rondje ook af en draai na een stukje langs het IJsselmeer weer naar de “binnenlanden” om zo koers te zetten naar Middenmeer waar ik na 72 km weer het einde van deze rit heb opgeslagen op de totaalteller. Voor vanmiddag had ik een afspraak met Jan Reus om het euvel onderin bij het steunwiel op te lossen. Als ik in Enkhuizen sta wordt de Quest van de kar getild en maakt Jan meteen klaar werk, schoonmaken, slijpen, schuren enz. als alles naar ’t zin is wordt er een mengsel klaar gemaakt en worden er “lapjes” geknipt die met het mengsel worden ingesmeerd en als pleister op de wonde gaan, na een aantal van deze handelingen wordt er door Jan nog een “afdekpleister” overheen geplakt die er voor zorgt dat alles glad zal uitharden en na het weekend zal ik proberen om weer een nieuw gaatje te boren om het asje enz. weer te plaatsen of misschien heb ik ondertussen wel een deelbaar blokje bij Wim gehaald, wie weet.

1 opmerking:

De Bobslee zei

Hoi Pé,

Altijd leuk zo'n onverwachte ontmoeting! Zal wel even wennen zijn voor je, een heel weekend en geen Quest om even een rondje te maken......

Groeten, Adri.