12 september 2013

Mislukte planning






Donderdagmorgen, geen zon, geen regen maar het is toch redelijk weer om een klein rondje te gaan fietsen. Er is een glutenvrij brood in de maak en ik kan rustig een poosje van huis. Omkleden en richting Medemblik, aan de horizon zie ik een prachtig beeld van Medemblik, links “windmolen” De Ambtenaar waar menig Medemblikker zich aan stoort, in het midden gemaal Lely (allebei objecten in de Wieringermeer) en rechts de torens van Medemblik. Even later kom ik Medemblik binnen waar ik moet wachten voor de brug die geen doorgang verleent aan wegverkeer maar wel aan een boot met jeugd die richting het IJsselmeer vaart. Als ik verder langs de haven en om kasteel Radboud ga zie ik in de haven voor het oog een 4 master liggen maar bij nader inzien liggen er 2 schepen achter elkaar en elke onnozele hals zoals ik, meent dat er iets aparts is te zien, niet dus maar toch een leuk plaatje. Ik was van plan om een z.g. familierondje te doen en niet te ver te fietsen, eerst naar Aad en Ans en dan naar Ben en Riet, maar als ik op het eerste adres aan kom zie ik Ben zijn fiets al staan, die is hier dus ook. Inderdaad hij zit echt weer op zijn praatstoel en een knap mens die er dan een woord tussen krijgt, er wordt van alles over tafel gehaald en Ben praat honderd uit, mooi als je zo’n broer hebt dan kun je zelf rustig aan doen en daar heb ik dan weer geen moeite mee. Na verloop van tijd stap ik toch maar weer op en vervolg mijn ritje via Zwaagdijk naar de Bobeldijk enz. en als het hek eenmaal van de dam is is hij niet meer te houden en zo werd mijn rondje toch nog weer een ronde, via Beemsterdijk en later Schermerdijk waar een Duits echtpaar graag samen op de foto wilde bij één van de 3 molens, ging ik langzaam weer richting Middenmeer maar ook nog even via de Obdammerdijk bij Tom en Gerda langs. Na een kort bezoekje aan “kippen Dam” in Hoogwoud kwam ik dan toch eindelijk weer op mijn homeadres wat precies 93 km heeft geduurd.

Geen opmerkingen: