22 januari 2014

Afsluiting en omleiding







Soms wil je met eigen ogen zien wat er gaande is, in dit geval een omleiding of noem het afsluiting van een doorgaande weg. Het probleem in de Wieringermeer met de bruggen is onderhand wel bekend, scheuren in het beton doorgeroest betonijzer enz. enz. de kosten voor vervanging liegen er niet om maar af en toe wordt er een brug onderhanden genomen en nu is het de brug aan het eind van de Flevoweg. Via de “Westermiddenmeerweg” ben ik naar de “Medemblikkerweg” gereden om vanaf die kant wat foto’s te maken, de namen van de wegen zijn soms bijna net zo lang als de weg zelf. Er wordt hard gewerkt aan het verwijderen van de bestaande overspanning maar dat het nog heel lang zal duren dat is een ding dat zeker is. Het zal mij benieuwen welke brug er eerder klaar is, die in Medemblik waar ik een paardagen geleden voor stond of deze brug. De fietsers en uiteraard ook de automobilisten worden netjes gewezen op de veranderde situatie en er zijn wegen genoeg om je bestemming toch te bereiken. Dus het ritje van vanmiddag is wel erg kort, omdat ik vanmorgen naar een verjaardag was, en houden we het maar weer op een volgende rit, die mogelijk wat meer oplevert dan wat omleidingsborden. Toen ik in Middenmeer reed zag ik dat de eens zo trotse treurwilg na de opgelopen stormschade netjes is gesnoeid zodat hij straks weer in het echt als de trots van de buurt kan dienst doen.

Geen opmerkingen: