28 januari 2014

Hoe koud was het ?





En weer is het een dag zonder sneeuw ijzel of andere winterse ellende, zo mag ik het toch wel noemen, niet in de ogen van de mensen die zweren bij sneeuw en ijs. IJs vind ik prima met droog en zonnig weer maar sneeuw daar heb je drie keer ongemak van, als het valt, als het ligt en als het weg gaat. Ondanks de in mijn ogen positieve weersomstandigheden was het vandaag toch behoorlijk fris, de gevoelstemperatuur geeft voor Middenmeer zelfs – 2 C. aan maar het ritje was er niet minder om. Even de benen strekken en dan is het snel beslist dat een rondje naar de “Zuidoost” (ja Jan A. weer de “Zuidoost”) tot de mogelijkheden behoort. Heen ga ik via de Alkmaarseweg en dan naar Aartswoud , Hoogwoud enz. om via Spierdijk en Avenhorn de Beemster in te gaan. Op dit punt ben ik even gestopt om een foto te maken van “De Vlinder” die onaantastbaar op een meerpaal zit en door de baldadige jeugd tot nog toe met rust wordt gelaten. Ik had hem al diverse keren gezien en had me voorgenomen om er een keer een foto van te maken en kwam het er dus nu een keertje van. Verder door de polder richting Westbeemster en Middenbeemster om daar linksaf te slaan naar Zuidoostbeemster waar ik de Quest achter het huis even rust gun. Vervolgens even omkleden want ik heb het altijd te warm in de fiets en natte kleding kan je dan maar beter verwisselen. Later hebben we samen een broodje gegeten en na een bak koffie ben ik weer richting Middenmeer gegaan. Als ik via wat omwegen toch weer langs de IJsselmeerdijk kom zie ik bij Schardam dat de lucht iets begint te breken in het oosten, misschien krijg ik nog zon voor ik thuis ben. Het zat er niet in dus ben ik met bewolking thuis gekomen na iets van 84 km meen ik. Het totaal staat nu op 58.666km en dat allemaal op de eerste ketting die regelmatig wordt gesmeerd, dit speciaal voor Marcel die bij 50.000 km de “zaak” vervangen heeft en vele anderen die nog veel eerder hebben vernieuwd.

3 opmerkingen:

Marcel zei

Hallo Pé,

Jij gaat nog beter met de ketting dan ik! Alles werkte nog uitstekend maar de deraileurhuis was aardig beschadigd. Dus toen toch maar alles vervangen. Ben benieuwd hoe ver je komt...

Groet Marcel Quest342

blauwe682 zei

sta bijna op 300 nu met de ketting, maar als je dit allemaal zo leest moet ik er nog heel wat jaartjes mee vooruit komen, dus het regelmatig schoonmaken/smeren toch maar goed in de gaten houden. Loont blijkbaar we.

RJ

blauwe682 zei

sorry, foutje, 0 vergeten. Moet 3000 km zijn.

RJ