10 juli 2014

LifeLines bezoek in Sneek.








De dagen vliegen om als het mooi weer is, dan zijn ze gewoon te kort. Vandaag moest ik voor het LifeLines onderzoek naar Sneek, afgelopen maandag al een verkenningsritje gemaakt om vast te stellen dat het adres nog hetzelfde is en zodoende kon ik er vandaag zonder oponthoud in één keer naar toe rijden. In het begin van de rit moest ik dus inderdaad omrijden via de Sluitgatweg en de Noorderdijkweg om in Den Oever te komen maar verder ging alles voortreffelijk. Cornelis Lely stond nog steeds op z’n sokkel en bleef mooi stilstaan toen ik een foto maakte tegen de zon in, hij draagt nu zelfs een lichtkrans. Bij de dependance van het UMCG in Sneek leek iedereen op de hoogte van mijn bezoek van een jaar of 4 geleden want de herkenning van die aparte fiets heeft wel indruk gemaakt, de dames die ik vanmorgen trof begonnen er gelijk weer over. Het onderzoek was deze keer o.a. gewicht, lengte, buikomvang, heupomvang,  bloeddruk een aantal keren springen wat via elektronische weg werd opgemeten en gesignaleerd op een beeldscherm een aantal keren long inhoud meten enz. enz. alles via de moderne manier in en op de pc met een speciaal programma. Later ook nog een soort geheugentest op de pc en na een klein uur was deze beurt klaar. De volgende keer beging augustus volgt een tweede onderzoek, urine enz. verzamelen voor onderzoek,  bloedprikken wat zal worden onderzocht op van alles en nog wat incl. cholesterol  enz. enz. In het kort een degelijke APK zullen we maar zeggen. En na de nodige koffie met koek kon ik weer vertrekken richting Middenmeer Onderweg nog een plaatselijk monument vastgelegd en verder door naar Nijland en Bolsward. En ja hoor daar was ie weer, “Hoi Pé” een tegemoet komende auto met een oplettende chauffeur, Ben Wiggers uit Nijland kwam ik ook deze keer weer tegen. De rit begint al helemaal “eigen” te worden, amper meer op borden enz. letten gewoon doorkarren en zo kwam ik weer op de Afsluitdijk. Ik had de voordeligste wind zullen we maar zeggen en daardoor ging het als een speer richting N.H. met een gangetje van ruim boven de 40 was ik binnen de kortste keren aan de andere kant en kon thuis afmeren na een klein stukje omrijden en 145 km op de teller.

Geen opmerkingen: