24 februari 2015

De "bezorg bakker"






Toen ik vannacht een paar keer wakker werd van de regen die op de ramen kletterde had ik echt het idee het wordt niks vandaag met de fiets. Maar niets is minder waar, het ging weer als vanouds, de zon, de wind en energie voor twee. Wel moet ik toegeven dat die wind net gek genoeg was vooral als je hem geregeld dwars op de fiets hebt, veel liever recht tegen de wind in, dan fietst het veel prettiger. Ik had gisteren een glutenvrij brood gebakken voor Tiny dus dan heb je een gegronde rede om daar vandaag even naar toe te fietsen, ik ben in dat opzicht nog van de oude stempel een bakker die aan huis bezorgt. Ik ga vandaag via de iets oostelijker route d.w.z. via Opmeer enz. en dan kom ik uit op het begin van de Beemster bij de Middenweg waar ze vorige keer een boerderij onderuit haalden. Toen had ik al het idee dat het “vierkant” zou blijven staan, inderdaad dat is het geval er wordt voorzichtig omheen gesloopt. Bij Tiny aangekomen volgen de vaste rituelen, koffie en later een broodje om vervolgens de weg weer naar Middenmeer op te zoeken. Bij Schardam wordt gewerkt aan een nieuw gemaal wat volgens de meneer die ik sprak aan het eind van 2015 klaar moet zijn. Ik ga weer verder en neem bij Wognum de afslag voor het viaduct naar het industrieterrein om even bij Gerard Vriend een familielid, die daar zijn bedrijf heeft, om te vragen hoe het met zijn vrouw Trudy gaat, de laatste berichten waren toch zorgelijk. Bij Gerard voor zijn uitdeuk en spuiterijbedrijf stond nog een “oude kever” die ongeveer net zolang was als de Quest, hij was al wat geschuurd maar moest nog wel verder behandeld worden. Dan weer het laatste stukje via Benningbroek op naar “De Meer” waar de teller bij thuiskomst 85 km had genoteerd, alles zonder één spat regen waar ik eerst zo bang voor was.

Geen opmerkingen: