17 februari 2015

\Wat is "de zin van onzin" ?











Daar gaan we weer, heerlijk een klein stukje fietsen en net als ik de verkeersovertreding heb gemaakt besluit ik, als ik weer terug kom, zal ik even een foto maken van "de zin van onzin”. Geen mens die dit snapt, begrijpelijk als je niet ter plaatse bekend bent. De gemeente Hollands Kroon heeft bedacht dat het wel een leuke afleiding / omleiding is als mensen met de auto de fiets of welk voertuig ook op dit punt links het aangegeven bord in acht nemen en omrijden of lopen met de kinderwagen als je naar de winkels aan de overkant moet, een verplichte rijrichting geldig voor bestuurders, dus ook die mevrouw met de kinderwagen. En op dit punt ga ik normaal gesproken rechtsaf richting het noorden, Slootdorp of  Schagen in ieder geval richting de ophaalbrug om het dorp in noordelijke richting te verlaten. Maar goed ik was dus vandaag fout en er zullen nog duizenden volgen. Ik had het plan om naar de Hondsbossche zeewering te fietsen om te zien hoever het daar is, wees gerust, de Hondsbossche is niet meer, je zou hooguit nog kunnen bedenken dat die dijk ooit hier gelegen heeft maar het is nu één en al zand. Wel lopen de nodige kijkers nog op de dijk maar verder is het over, ik ben doorgereden naar de andere kant en heb vastgesteld dat Simon Gutker echt weg is alleen zijn “afdruk” is nog te zien dank zei een “dronken” shovelchauffeur is hij niet meer, hij is echt weg. Dan verder door de duinen naar Schoorl en dan zie je toch weer een hoop mooie plaatjes in de natuur, helaas geen Wagyu runderen  te zien. Volgens eigenaar Chris Boomsma hebben de dieren te kort voer in dit perceel en is het aantal terug gebracht. In Schoorl bloeien de krokussen alweer volop en het voorjaar laat zich weer gelden. De rit verloopt voorspoedig en brengt me na 77 km weer in Middenmeer waar ik dus eerst nog een foto moet maken van dat speciaal geplaatste bord, laten we het meteen maar die vaste naam geven  "de zin van onzin”.

Geen opmerkingen: