23 februari 2015

Weer een "oefen-ritje"







Laten we het vandaag maar gewoon een oefen rondje noemen, een langere rit zoals op en neer naar Oudemirdum, daar is het weer eigenlijk nog niet helemaal geschikt voor, hoewel, het was weer mooi vandaag en het enige wat niet mee werkte was ikzelf. Ik had gewoon wat eerder het idee moeten laten “rijpen” dan was ik meteen van start gegaan maar nu bedacht ik eerst een hele hoop ander dingen en dan is het snel “te laat” voor een ritje op en neer. Het zal er binnenkort gerust wel weer van komen en dan liefst “onderlangs” via Lelystad en de Ketelbrug en “bovenlangs” terug. Onderweg ging het lang heel goed maar op een bepaald moment heb ik toch weer even wat minder nette vocabulaire naar buiten gegooid omdat een automobilist me als een soort “straatvuil” versleet en me afsneed  bij een afslag waarbij hij het fietspad overstak en door volop in de remmen te gaan bleef ik zonder schade. Maar al doende leert men, het is niet voor het eerst dat zoiets voorkomt. Vanaf dat moment besloot ik om de camera in te schakelen om een volgende “grap” vast te kunnen leggen. En inderdaad de eerst volgende oversteek bij Benningbroek ging het ook maar net goed, deze bestuurder remde hard af om mij voorrang te verlenen, zoals daar is aangegeven. En verder, ja verder was er nergens meer iets aan de hand en draaide ik mijn vaste rondje via Scharwoude naar Hoorn en dan buiten langs naar de dijk om via deze weg richting Enkhuizen en Medemblik aan te doen waarna de laatste 10 km naar Middenmeer me bijna blindelings weer thuis brengen na 89 km. Op de dijk langs het IJsselmeer is in de bocht bij Wijdenes een heel klein strandje en waarom heb ik daar een paar foto's gemaakt, nou heel simpel laatst vertelde een zwager van me, "Als ik kom te overlijden heb ik al tegen mijn jongens gezegd dat daar mijn as moet worden uitgestrooid", 't is maar wat je voorkeur heeft..Allemaal weer heerlijke kilometers die weer het gevoel geven alsof ik weer minstens 20 jaar jonger ben geworden.

Geen opmerkingen: