19 augustus 2015

En dat was Sail 2015








Het was een drukke dag vandaag, er is weer van alles gepasseerd. Als eerste moest ik vanmorgen naar de oogarts om een controle van de staaroperatie te laten uitvoeren, alles zag er perfect uit volgens de deskundige, een druppelprogramma wijziging en dan binnenkort het andere oog. Nadat ik het ziekenhuis had verlaten ben ik meteen even bij Leo en Riet om een bakkie gegaan, Leo is vorige week donderdag geopereerd waarbij een stuk dikke darm moest worden verwijderd en maandag is hij alweer thuis gekomen, een gezonde man van 78 jaar zo kan je dit wel stellen. En dan ben ik weer aan mijn fietsrondje toe, aangekomen op de thuisbasis omkleden en plannen, ja dat doe ik heel soms ook wel eens. De planning ging richting “Sail 2015” ik weet nog dat ik daar jaren geleden ook bij toeval ben geweest en nu dus bewust richting Noordzeekanaal. Bij de oversteek van de snelweg even stoppen en als het groen is zie ik aan de overkant ook een gele Quest staan, Kees van Hattem dus stoppen en even bijkletsen. “Je gaat toch niet richting Sail” was Kees zijn eerste vraag, “Ja dat was ik wel van plan” Kees had niet zulke goede ervaringen met het publiek daar, het hele fietspad nemen de wandelaars in beslag met stoeltjes en nergens kon ik veilig doorrijden, ze lopen gewoon te zwalken tot ze bij het water zijn. Ik waag het er op en zal wel zien. Het was er inderdaad abnormaal druk, ik heb nog nooit zoveel fietsen langs de weg zien staan en iedereen was tussen de bomen en struiken door gegaan naar de rand van het Noordzeekanaal want daar was en is het te doen. Ik heb een paar foto’s gemaakt bij pont “Buitenhuis”en ben toen via de “Fortenroute” weer richting het noorden gegaan wat een drukte op de hoofdweg, op de parallelweg waar ik reed was het gelukkig rustiger en zo kwam ik thuis na 125 km waarbij ik meer geparkeerde fietsen heb gezien dan bootjes van Sail.

Geen opmerkingen: