05 augustus 2015

Vader en zoon doen een rondje






Het is eigenlijk niet de moeite om hier over te schrijven zo’n kort ritje van slechts 63 km. Ik kwam vanmorgen maar slecht opgang, geregeld bezoek aan het toilet gaf me niet zoveel vertrouwen om ver van huis te gaan. Maar tegen half 11 toch maar wat moed verzameld en van huis gegaan. Op de Alkmaarseweg zag ik op grote afstand, ja werkelijk, grote afstand, mogelijk door het “bionische oog”, een paar “lotgenoten” annkomen. Stoppen en meteen het fototoestel in de aanslag brengen. Er volgde al snel een uitwisseling van gegevens en zo hoorde ik dat het vader en zoon betrof die op weg waren vanaf Hillegom naar Leeuwarden waar de zoon momenteel woont. Pa blijft voor een nachtje en gaat morgen weer huiswaarts richting Hillegom, knap hoor. Ik ga even naar Obdam maar tref daar niemand thuis wel bloeien de hortensia’s  mooi voor het huis. Dan door via de Zomerdijk naar Wognum en Nibbixwoud waar ik later nog een perceel bloeiende anemonen op een plaatje zet. Als ik bijna thuis ben neem ik de Tussenweg en stop even bij de kippenstal om een foto te maken, jaren achtereen heb ik mijn vriend geholpen met de stal schoon te maken na een periode van 6 weken kuikens mesten. Maar dat is ook alweer geschiedenis zoals er al zoveel in het leven is veranderd. Ik voel me ondertussen iets beter maar het echte gevoel is er op dit moment nog niet.

Geen opmerkingen: