21 maart 2016

Collega "wielrenner" ?








Als ik van huis ga is mijn eerste stop voor mijn kleine buurman, ook  volledig in tenue en klaar om van start te aan, hij blijft veilig op het trottoir. Wat een heerlijk knulletje die meteen vertelde dat zijn andere fiets kapot was en dat papa die moest maken. “En dat is ook een mooie fiets , hij is geel” wijzend naar de Quest zo’n kind kan gelijk geen kwaad meer doen. Ik ga vanmorgen even richting Heerhugowaard om bij Kees en Marian van Hattem langs te gaan, het is een 20 a 25 km als ik daar aankom, Kees is niet thuis en Marian moest straks weg dus een kort bezoekje, even een bakkie en wat bijkletsen en dan weer verder. Ik ga richting Alkmaar en passeer enkele velden met bloeiende witte krokussen en even verder een “echt” Hollands beeld, bloeiende bollenvelden, in dit geval narcissen,  met een molen op de achtergrond. Ik ga via de Westdijk richting Graft en Grootschermer om naderhand in Schermerhorn te belanden waar ik richting Hoorn neem en via Scharwoude op mijn vaste route terecht kom. Als ik bij de nieuwe aansluiting bij Scharwoude kom is het zo ver, het overbodige viaduct wordt gesloopt en daardoor moet ik iets omrijden, geen probleem. Langs de route die ik nu volg zie ik op verschillende plaatsen dat de fuut hier volop de ruimte heeft en bij het minst of geringst onderduikt maar toen hij bovenkwam was het toch nog raak. Ik kom thuis met een voldaan gevoel na ongeveer 92 km.

Geen opmerkingen: