10 maart 2016

Zomer in Holland ?











Het is nu wel ongeveer zeker, de zomer is van start en de vooruitzichten zijn ook goed, wat wil een mens nog meer. Het ritje van vandaag is vrij simpel even op en neer naar de “Zuidoost” maar voor het zo ver is ben ik thuis nog even bezig geweest met het omspitten van de tuin, het begin is er en de rest volgt in etappes. Dan omkleden en op pad, ik meende vorige keer een bord gezien te hebben bij het begin van het fietspad langs de Alkmaarseweg en inderdaad dat klopt want aan deze kant bij Middenmeer staat er ook één. Dus dat zal wel via de parallelweg worden volgende week, is ook geen probleem, ik denk dat ze de beplanting flink gaan snoeien. Ik ga deze keer langs Oudendijk en kom dan via de Nekkerweg in de Beemster waar al jaren een afgezaagde boomstronk dienst doet als kabouterwoning. Er is kort geleden weer een boom “gesneuveld” en meteen is er een tweede kabouterwoning uit de grond gestampt, grappig nu heeft de eerste buren. Tiny is niet thuis en dat is geen verrassing, ik doe datgene waarvoor ik gekomen was, grasmaaien, de eerste keer dit jaar, het knapt er altijd weer van op. Als ik klaar ben vertrek ik weer via een aantrekkelijk route en dat is via Kwadijk en Edam naar de dijk langs het “Markermeer” ’t is maar moeilijk wennen, ik houd het voortaan maar gewoon op het IJsselmeer. Op de dijk lopen heel wat schapen, zag ik gistermiddag de eerste lammeren, hier “stikt” het ervan zowel wit als zwart, en ook al van die onooglijke gele nummerplaten in de oren. Ik ga graag langs de dijk omdat er weinig verkeer is en het ontbreekt er aan zijwegen, heerlijk doortrappen. Alleen het laatste stukje vanaf Benningbroek richting Abbekerk wordt het fietspad weer ingenomen door een auto van “Hollands Noorderkwartier” en het is jammer dat je dan alle keren weer moet vaststellen dat die mensen nooit fietsen anders lieten ze wel wat meer ruimte. Maar goed zij doen het voor hun werk en ik wordt geacht tijd zat te hebben. De rit eindigde weer in Middenmeer na 93 zonnige kilometers.

Geen opmerkingen: