14 maart 2016

Leuk ritje.


Het is alweer 14 maart 2016, de kalender is alle dagen een stap verder als ik ’s morgens opsta, weer een dag is er geschiedenis geworden zonder dat iemand hier iets aan kan veranderen. En ik geniet alle dagen van het leven dat veraangenaamd wordt door een rondje fietsen. Zo was ik op deze maandag richting Alkmaarseweg gereden zonder speciale bestemming, ik moest de rug even ontspannen na een tijdje spitten in de tuin, in etappes komt het allemaal goed, en zo reed ik richting het bord dat aangaf dat ik hier niet langs mocht, de parallelweg is de aangewezen route en aan het eind zag ik waardoor, de bomen worden gesnoeid. 
Eerst maar eens naar Obdam, je weet maar nooit of ze thuis zijn en zo langs de Berkmeerdijk kom ik er vanzelf, met de 2 soorten molens in beeld een foto maken.

 Mijn vermoeden is weer bevestigd, ze zijn weer in hun rol van oppas opa en oma een tijd die alweer ver achter mij ligt. Laat ik dan maar doorrijden naar Edam misschien dat ze daar bezig zijn in het huis van Hugo en Elise ik ben nu toch onderweg. Het is prachtig weer alleen de zijwind is het enige wat ik als niet zo prettig ervaar. In Edam is Tom bezig en hij vertelt me dat Gerda in Amsterdam oppas heeft over de jongste telg in de familie en dat hij er straks ook weer heen gaat. Ik heb het onderkomen van de jongelui binnen van boven tot onder bekeken, lang niet gek maar een “klein jaartje” klussen zit er voor Tom nog wel in denk ik. Daarna weer richting Middenmeer via de dijk langs het IJsselmeer naar het noorden, de wind zit mooi achter de dijk en het fietst weer heerlijk.


 En dan passeer ik diverse keren hele velden met ganzen, niet normaal, wat zal de overlast straks weer enorm worden met alle jongen die hier uit voortkomen. Als ik op grote afstand inzoom zie ik ook nog een “langoor” die even poseert voor hij langs de ganzen zal snellen. 

Als ik thuis ben staat de teller nog 100 km van de 5 achten af.


 Zaterdag maakte ik nog een paar leuke foto’s van wat vogeltjes op het “voertafeltje” een koolmees en pimpelmees die ogenschijnlijk met elkaar discussiëren over wie er meer mag eten en later ook nog een staartmeesje. De Quest gaat weer naar binnen na 106 km en heeft morgen rust.

Geen opmerkingen: