27 april 2016

"Koningsdag" met hagel en regen.










Gefeliciteerd met onze grote “Baas”, met verjaardag heb je eigenlijk recht op redelijk goed weer maar onze koning treft het niet en wij zijn zodoende ook de klos. Vanmorgen eerst de fiets van binnen en van buiten schoon gespoten en vooral de wielbakken.  Ik had het filmcameraatje op de fiets gezet en dacht onderweg hier en daar een glimp van de feestelijkheden te kunnen filmen, nou mooi niet er was nergens wat te doen, zelfs in Opperdoes waar men alle jaren het hele dorp op z’n kop zet was niets te zien. In Midwoud is het ook rustig en de bollenvelden bloeien daar ook volop met het kerkje op de achtergrond ook in de dorpsstraat staan een paar mooie “bloeiers” langs de weg. Dus toen maar via Blokker even naar zus Ria, een bakkie doen en dan verder. Door Schellinkhout naar de dijk, de eerste bui komt eraan en ik ben zelfs gestopt om de schuimkap erop te doen om hem na 1 km alweer op te bergen. Maar op de dijk langs het IJsselmeer gaat het pas echt te keer, de eerste hagelstenen nam ik voor lief maar toen mijn shirt wit begon te worden ben ik gestopt en voor de tweede keer de kap erop gezet. In Enkhuizen smaakte de kibbeling weer voortreffelijk om vervolgens weer via de buitenkant op de dijk naar Middenmeer te fietsen. Op Andijk bij de jachthaven zie ik een tweede “Vliegpaal” staan even stoppen en lezen op het bord dat hier 8 levens verloren zijn gegaan eind 1944 voor onze vrijheid. Bij Medemblik komt net een “cruiseschip” aan, redelijk van formaat zoals ik dat als leek beoordeel. De teller is voor vandaag gestopt op 87 km met een paar hevige hagelbuien. 

1 opmerking:

Wilco Pompert zei

Hoi Pé, ik ben vandaag lekker binnengebleven. Vrijdag gaan we met z'n drieën, tante lies, Rodrigo en ik naar het Belgisch ligfietstreffen. Ik hoop dat het gehagel dan toch een beetje voorbij is..