20 maart 2017

Toch nog even op pad.


Nog een klein rondje gemaakt vandaag, de berichten beloofden niet veel “soeps” voor de maandag en het was ook inderdaad een beetje strijd tegen de elementen, harde wind en motregen.. Eerst wat huishoudelijke klusjes doen, de wasmachine op het juiste programma instellen, de stofzuiger weer een keertje zijn kunsten laten vertonen en dan ben ik eigenlijk weer zo ver. Als ik serieus buiten kijk zie ik wel dat de straat nat is maar het lijkt wel droog, eerst maar een bak koffie en dan nog maar een keertje kijken. Het is schijnbaar nog steeds niet aan de regen en het is 11 uur en de tijd acht ik rijp om te gaan, omkleden en gewoon even bewegen. Is een goed advies van Albert van Dijk, “Blijf in beweging” en dat doe ik graag. Even op en neer naar Obdam lijkt me wel mogelijk en inderdaad het is gelukt, Gerda was thuis en de koffie was snel gezet even bijkletsen en dan weer terug want het was toch niet echt droog op de heenreis en terug is het niet veel beter. 

De "Kaagmolen" langs de Wijzend bij Obdam

De Parallelweg naast de A7

De Parallelweg naast de A7 met de grasdrogerij
van Wil Hartog op de achtergrond

De kassen langs de Flevoweg

De bomen liggen in stukken horizontaal t.b.v. de "Tommies"
Een paar “wazige” foto als bewijs dat het niet helder was en in de bocht van de Flevoweg hebben ze om de “Tommies” (kleine tomaatjes) voldoende licht te geven een aantal grote bomen omgehaald, een opvallend punt is weggekapt zo is het wel te omschrijven maar het zal nodig zijn geweest. Het ritje was kort maar de beweging is geweest al was het deze keer maar 43 km.

Geen opmerkingen: