30 maart 2017

Heerlijk toertje door de Noordkop

Rondje van 112 km

Het Geestmer ambacht

Richting Koedijk

De Rekervlotbrug over het Noordhollandskanaal

Fietspad door de duinen vanaf Bergen aan Zee

Nog een paar biefstukken die nog niet volgroeid zijn

Ik snap hem niet "Die berg komt er"

Rob's  sportieve buren

Even uitwijken , de vakantiewoning komt weer thuis

Langs het Marsdiep bij Den Helder

Hyacinten in de Wieringermeer langs de Ulkeweg.

Het is de weekafsluiter en het was een hele goeie, mooi weer, droog en heel veel zin om te gaan. Laat ik de “Noordkop” maar weer een keer “onveilig” maken, ik ben al een hele tijd niet die kant op geweest. Banden op spanning brengen een banaan in de tas en gaan met die “banaan” in westelijke richting. Het ging heerlijk en ik kan nu wel gaan beschrijven welke wegen en dijkjes ik allemaal heb gehad, de foto’s zeggen genoeg. Volg via het kaartje van de GPS hoe het rondje liep en via de foto’s krijg je een beeld van wat ik allemaal zag onderweg. Een aparte gebeurtenis moet ik wel even vermelden, toen ik stopte bij de  “Strandjutter” zat daar een meneer bij het beeld en op het bankje zat een ander stel ook met sportfietsen. De mevrouw zei : “Mijn buurman heeft ook zo’n fiets die is altijd te herkennen, allemaal gaten in de kaas en een muisje erin” “Oh Rob” was mijn reactie. Inderdaad Rob Kaag heeft sportieve buren dat is duidelijk. Verder zou ik zeggen bekijk de foto’s en het rondje van ruim 112 km  is volledig uitgelegd.

Geen opmerkingen: