18 mei 2022

Een “kostbare” vrije dag als mantelzorger

  Woensdag 18 mei 2022, 13 dagen na de ongelukkige val van Tiny op de tennisbaan waar bij ze haar linker bovenarm heeft gebroken en ik als mantelzorger m’n best heb gedaan. Het toeval wil dat de kinderen vandaag in de gelegenheid waren om mij te vervangen en ik een rondje kon fietsen, echte ontspanning. Ik werd eerst naar Middenmeer gebracht en ben daar van start gegaan richting het noorden wat uiteindelijk de zeepromenade in Den Helder is geworden, noordelijker kon niet op het vaste land. In Slootdorp de eerste stop voor een paar foto’s, ik zag daar twee personen die elk een uil bij zich hadden dus…. En er wordt nog volop met de regeninstallaties gewerkt in de polder omdat het nog steeds mag. In Den Helder is het nog “koeltjes” met 16 graden maar toch heerlijk fietsweer. Door de duinen gaat prachtig en in Petten ben ik gestopt om wat te eten, ik had niets meegenomen maar dit ging ook prima. In Callantsoog nog een leuke en ook een minder leuke ervaring, eerst het leuke, een moeder stond met twee kinderen langs het fietspad en één van de kinderen riep toen ze de “gekko Quest” zag: “Mama kijk die van de televisie” en toen ik Callantsoog was gepasseerd werd ik bij de afslag naar het parkeerterrein bijna plat gereden door een jongedame die de haaientanden over het hoofd zag net als mij. Door snel naar links te sturen waar zij naar rechts ging stonden we samen in de toegang anders was ik frontaal gespietst door de onoplettendheid van deze “dame”.










Verder door de duinen en via Schoorl weer naar de meer bewoonde wereld om koers te zetten naar Zuidoostbeemster waar ik na 122,7 km de fiets heb geparkeerd.

Geen opmerkingen: