29 november 2023

Het zat niet mee vandaag.

 


Het zat vandaag niet erg mee, maar alles is weer op z’n pootjes terecht gekomen. Toen ik wakker werd regende het dus de eerste tegenvaller, na het ontbijt was het weer droog en de weerman, Jan Visser vertelde zojuist dat het vanmorgen heel misschien nog een buitje zou vallen maar dan in de zuidelijke helft van de provincie. Ik was van plan om even naar Tiny te rijden dus dat zit goed, thuis nog een bakkie koffie doen en inmiddels het fietspak aan om te vertrekken. De fiets naar buiten, deuren afsluiten en instappen dacht ik, maar toen zag ik dat ik links voor plat stond. Meteen maar plakken dan houd ik de reserve band achter de stoel voor een andere keer. Eenmaal klaar kon ik dus van start wat in het begin soepel is verlopen, de lucht vertrouwde ik toch niet, die donkere wolken konden weleens wat nattigheid brengen. Hier en daar omrijden door graafploegen met kabels, ik denk weleens, als alle kabels en leidingen omhoog zouden komen, zou je je dood schrikken zoveel er dan boven de grond zou komen te liggen. Eindelijk was ik in de Zuidoost waar Tiny vreemd op keek, ze had me niet verwacht met dit barre weer en inderdaad het was ondertussen” beestenweer” geworden, ik heb de primeur gehad voor deze herfst, de eerste natte sneeuw over een kilometer of 8 – 9. Het was zodoende al later geworden dan ik had verwacht en was het tijd voor een broodje wat er ook vlot in ging.

Tiny had vanmorgen, tegen de middag, een telefoontje gehad van mijn jongste zus, ze had wat laten liggen bij Fort Resort Beemster en of zij dat eventueel op wilde halen dan zien we verder wel hoe ik het weer in Andijk krijg. Ik ben toen daar naar toe gereden om het op te halen dus een kleine omweg.




Ondertussen was de lucht zo “zwart” geworden dat ik verwachten kon dat dit regen of weer natte sneeuw zou worden. Het duurde niet lang, stoppen en de kap er overheen, de bril in de tas en verder. Het heeft een tijdje geijzeld de scherpe stukjes “sneden” in m’n gezicht en ik was blij toen het weer droog was. Net voor ik thuis was voelde ik dat linksvoor weer lek was meteen stoppen en vervangen en zo kwam ik toch nog thuis na 84 km.

Geen opmerkingen: