16 april 2024

Toch nog even heel kort van huis.

 


Ik had me er al bij neergelegd dat de Quest vandaag niet op de straat zou komen, regen afgewisseld met regen en een harde wind, nee niet mijn weer. Maar ja, hoe langer ik zat te kijken op diverse weerstations en af en toe zon zag kon ik de verleiding niet langer weerstaan. Wel was de windkracht van 6 naar 5 gegaan dus het is acceptabel. Een klein rondje om er aan te wennen dat ik niet te lang stil kan zitten dat moet kunnen. Gelukkig moet ik niet over de Afsluitdijk want daar is het vanmorgen fout gegaan en zou de dijk tot ongeveer 15.00 uur afgesloten blijven. Via Slootdorp richting Den Oever was de keus die ik had gemaakt, even stoppen om de papieren zakdoekjes te vinden in m’n tas en toen ik daar zo “zielig” stond kwam er een mevrouw op me aflopen,

“Heb je problemen Pé” en toen herkende ik haar Tootje Boutkan de vrouw van een ex collega.

 I.v.m. hun huwelijk ben ik ooit nog eens creatief geweest, even kijken in een doosje met wat meer van die bezigheid vond ik het bedoelde stukje creativiteit. Peter kwam ook aanlopen en zo stonden we even te kletsen na   ...tig jaren. Bij Den Oever onder de A7 door naar de andere zijde waar een klein stukje water is na het fietstunneltje zag ik een paar futen bij het nest.


Door wat struiken kon ik geen foto maken van dichtbij dus eerst naar boven fietsen en toen nog eens kijken waar ze zaten. Ja, daar waren ze de éne dook meteen onder en de andere leek te gaan zitten op het nest dus ik heb maar een paar keer afgedrukt dan zie ik thuis wel en dat was een verrassing er lagen eieren in het nest wat ik nog niet had gezien, prachtige beelden.




Het verkeer werd overal omgeleid en ik ben via de haven gereden waar het water al bijzonder hoog stond, de kotters lagen aansluitend met de kade.

Vervolgens een route over Wieringen en via de fietsverbindingsbrug kwam ik weer in de polder en thuis was het net geen 40 km geweest.

Geen opmerkingen: