02 april 2024

Geen regen wel zon.

 


Je zou thuis gebleven zijn omdat de weervoorspellers aangeven dat het bijna de hele dag zal gaan regenen, klopte niets van ik heb een “vast” rondje gereden en had me ingesmeerd vanwege de zonneschijn die ik zou kunnen verwachten onderweg. Nou zo erg was het achteraf nou ook niet maar het was prachtig fietsweer zonder regen.




M’n vaste rondje gaat voor een deel over de Grootweg van Lekermeer naar Bobeldijk en hier zaten nogal wat zwanen te broeden en daarnaast ook nog een aantal “zoekenden” die nog een nest moesten “bouwen” maar al wel stevige “verkering” leken te hebben. Allemaal aanwijzingen dat de zwanenplaag in oprichting is net zoals de ganzenplaag is begonnen, af en toe een nest totdat het uit de hand loopt. Na Bobeldijk, Berkhout langs Grosthuizen kom ik in Hoorn waar een omleiding moest worden genomen om weer bij de dijk te komen, ook dat ging goed en zo begon ik aan de dijk richting Enkhuizen en daar kwam hij op me toerijden.

Ed de Boer de “kanoman” op een “bejaarde” BMW, stoppen en even kletsen en beide onze weg weer vervolgen.


Op een paar honderd meter in de bocht bij het Oma Mia bankje werd met een kraan een hoop gewijzigd in de bocht waar ook de z.g. lichtopstand staat, we zullen wel zien wat het wordt, er liepen zeker zeven mannen rond in oranje hesjes, geen schop of ander gereedschap in de hand, allemaal “denkhoofden” laten we hopen dat er iets positiefs uit zal worden “geboren”. En zo kwam ik in Enkhuizen en nog weer later door Medemblik. De laatste etappe bracht me in Middenmeer waarbij het de laatste 5 km heel licht begon te regenen op de totaal 90 km van vandaag en blij dat ik niet achter de geraniums ben gaan zitten.
Mogelijk werkt de link van de rit die langs Schellinkhout is gegaan.

1 opmerking:

Wim Schermer zei

Hi Pé,
Een tip. Als je veel lichte lucht in je foto hebt, wordt de voorgrond heel donker. De motorrijder is een zwart silhouet.
Je lost dat op door de foto 1 diafragmastop over te belichten. De meeste camera's hebben een knopje waarmee je dat direct kunt regelen.
Groeten,
Wim