26 maart 2007

Kris kras - Noord Zuid


Rondje van noord naar zuid zou je het ritje van vandaag kunnen noemen, van morgen gestart vanaf middenmeer en dan gewoon draaien en fietsen in die richting die op dat moment in je op komt. Na een uur fietsen was ik ruim 30 km verder maar nog vlak bij huis, heel simpel van Middenmeer naar Wieringerwerf en dan langs het Robbenoordbos even langs de dijk, de haven “Oude Zeug” aandoen om te zien of er nog speciale activiteiten plaats vinden, wat niet het geval was, en dan door over de Ooster en Westerterpweg,een praatje maken bij Ben Tops, de man achter een speciaal polderevenement zie de volgende site http://www.poldertourinkar.nl/ en dan weer door.
Toen ik in de buurt van Middenmeer kwam ben ik thuis aan gegaan om iets te eten en rond 1 uur weer voor het tweede deel gestart, zulk mooi weer is geweldig, korte broek en geen kap op de Quest, echt zomers. Na de middag ben richting Obdam gegaan om daar het laatste nieuws te vernemen m.b.t. het Westfrieslandspel, het loopt allemaal geweldig maar wat zit er een werk aan, echt onvoorstelbaar en dat dit alles door een paar mensen met een drukke baan tot stand wordt gebracht, ik blijf me verbazen. Vanaf Obdam ben ik richting Hoorn gegaan en was van plan om via Zwaag te rijden maar de massale colonnes scholieren hebben me op andere gedachten gebracht, 3 soms 4 breed over de weg slechts reagerend op auto-claxons ook nog niet altijd, nee dan maar een andere weg. Zo kwam ik via Zwaagdijk in Wervershoof en Onderdijk daar nog langs mijn jongste zus die niet thuis bleek te zijn en dan het laatste stukje via Medemblik weer naar huis, net 104 km waardoor het totaal nu op 13.061 km is gekomen. Een geweldige dag door de natuur in het Hollandse landschap.

Geen opmerkingen: