31 juli 2007

Allemont en de Afsluitdijk



Dinsdagmorgen, de zon staat weer een keer aan een redelijk blauwe lucht, hier en daar nog een paar wolkjes maar dat zal verder wel meevallen.
Het blijkt dat er post is via de blogspot, iemand heeft één en ander gelezen m.b.t. de ritjes over de Afsluitdijk en dan voornamelijk de rit met en over “Meindert Valenteyn en 2000 km Afsluitdijk”. De lezeres is een bekende voor mij van de camping in Allemont waar we haar met haar man en de honden hebben ontmoet. Ik heb toen nog een foto gemaakt die ik haar zou mailen als ik thuis zou zijn en hun mailadres zou hebben, dat is nou net het probleem, reageren op hun reactie gaat niet, bij de tweede poging heb ik dat maar opgegeven dus nu maar hopen dat ze nog een keer op http://www.questie-van-tijd.blogspot.com/ komen om dit bericht te lezen zodat er mogelijk een mail rechtstreeks naar mijn mailadres komt waar ik wel op kan reageren.
Ze schreef dat ze mij dacht te hebben gezien op de Afsluitdijk maar haar man maakte haar er op attent dat ik wat minder haar had en dat is in dit geval wel een extreem verschil Meindert met een haardos van een “Wilde Germaan” en ik met een onbegroeide, lees kale schedel.
Toch ben ik gistermiddag nog even de dijk over geweest, eindelijk is het weer gelukt om aan de andere kant te komen hoewel niet helemaal zoals ik de meeste keren ging, ik moest vooral bij de stukken waar ik niet achter de dijk reed het stuur wel extra goed vasthouden om niet aan de kant te worden geblazen, tjonge wat een storm als hij dwars op de fiets komt maar het ging allemaal zonder problemen. De hele familie in Oudemirdum was thuis en de kleinkinderen vertelden enthousiast over de vakantie in Frankrijk, Fleur vertelde dat ze bij een grote waterval waren geweest en Thimo vulde aan door te zeggen dat ze daar met papa in hadden gelopen maar niet te dichtbij. Na een paar uur ben ik weer opgestapt richting Noord-Holland, in Friesland recht tegen wind in en op de Afsluitdijk weer redelijk uit de wind omdat hij dwars op de dijk stond. Toen ik thuis stond zag ik dat het gemiddelde over deze 160 km precies 36,2 km was en dat het totaal nu op 17.063 km staat.

Geen opmerkingen: