11 september 2007

Een klomp met een zeiltje




Heerlijk rustig weer als ik dat vergelijk met een dag eerder. Alleen de zon ontbreekt maar daar is overheen te komen. Welke route zal ik vandaag kiezen, maar een keer niet naar of langs familie hoewel dat moeilijk is als je rond gaat rijden in Noord-holland waar de meeste wonen en je bovendien ook nog een enorme grote familie hebt, ik zal maar geen aantallen noemen anders komt er vast commentaar. Een beetje toelichten mag wel, familie van mijn overleden vrouw, mijn familie, familie van mijn vriendin en familie van haar overleden man dus samen echt behoorlijk de moeite. Maar goed ik was op weg om een rondje te bedenken eerst maar eens de polder uit en dan zie ik wel, zo gezegd zo gedaan, het is echt een rondje geworden in één stuk maar nu een keer van het midden van de regio naar de buitenkant en die buitenkant is dan de dijk langs het IJsselmeer. Ik keek er van op dat er nog zoveel boten op het IJsselmeer te zien waren en een heel deel voer betrekkelijk dicht langs de omringdijk. Op een bepaald moment zag ik op grote afstand een zeilschip dicht langs de kant gaan en kwam het idee in mij op om een foto te maken van de Quest met het zeil van die boot er achter om zo het idee te creëren van “Een klomp met een zeiltje” de foto is wel gemaakt maar het zeil was toch verder weg dan ik in mijn hoofd had, maar het is toch een leuk plaatje geworden vind ik zelf. Via Hoorn was ik hier gekomen en via Enkhuizen en Medemblik heb ik mijn rit vervolgd, slechts een enkele fietser kwam ik tegen en verschillende keren moest ik serieus beredeneren waar de wind vandaan kwam, het ging allemaal zo gemakkelijk en na 110 km stond ik weer in Middenmeer met een totaal op de teller van 18.936 km.

Geen opmerkingen: