17 september 2007

"Op dut fietspad moet je belle"

De weersberichten voor vandaag beloven slechts regen vanuit het Noord-Westen van het land dus dat zal wel geen fietsen worden. Dat was vanmorgen, maar tegen 10 uur leek het me nog steeds redelijk, een paar lichte buitjes met wat motregen dus omkleden en gaan. Op de Alkmaarseweg kwam ik er achter dat het toch wel wat meer regende en had geregend dan ik eerst dacht. Ik haalde aan het eind van deze weg een wielrenner in die meteen probeerde aan te pikken maar dat staat gelijk aan “zelfmoord” zoiets is gewoon niet mogelijk, ja, een paar honderd meter en dan laat toe nu toe iedereen los. Een Quest is gewoon niet bij te “benen” met een racefiets. Toen ik hem net kwijt was begon de fiets te “dweilen” ik voelde dat de achterband snel leeg liep, gewoon lek. De man met de racefiets stopte meteen en vroeg of ik spullen bij me had, dus iemand uit het goede hout gesneden was mijn oordeel, maar ik heb over het algemeen genoeg mee om me te redden dus ook nu was het een simpel op onthoud van een 5 tot 10 minuten. Verder richting Lambertschaag, Hoogwoud en Opmeer, op het fietspad na de Koningspade in Hoogwoud/Opmeer passeerde ik een meneer op de fiets, hoewel er nogal wat aan te pas kwam voor het zover was. Eerst bellen en omdat er geen reactie was ook maar de claxon erbij gebruiken, nog geen reactie dus tot aan zijn achterwiel flink lawaai maken met bel en claxon en ja hoor daar ging hij opzij. Iets verder bij de oversteek van de A.C.de Graafweg moest ik stoppen voor rood en kwam de man naast me staan en zei toen in “puur” Westfries: “Baai ôôs moet je op dut fietspad belle en niet toetere want ik docht dat jij een auto wazze”. Zo zie je maar elk geluid langs de weg is autoweg of fietspad gebonden, een claxon hoort op de weg en een bel op het fietspad. Na een rondje, wat flink werd ingekort door de nu toch wat veelvuldig vallende regen, was ik na ruim 40 km weer thuis en is het totaal nu 19.108 km

Geen opmerkingen: