10 september 2007

Storm en regen


Vandaag de storm en regen getrotseerd en op pad gegaan, vanaf Middenmeer naar de Alkmaarseweg en dan de Langereis in, alles voor de wind of een beetje schuin achter, het lijkt wel steeds harder te gaan waaien. De snelheid is acceptabel niet te hard en ook niet te “truttig”. Aan dit einde van de Langereis de A.C.de Graafweg oversteken wat behoorlijk oppassen is, het is net wat drukker als normaal lijkt wel, maar op een bepaald moment is de weg vrij en kan ik verder. De kap moet er nu toch maar op, het begint plotseling vrij hard te regenen maar als ik goed en wel weer op weg ben is het alweer droog. Aan het einde bij de T-splitsing ga ik rechtsaf en kom na nog een paar keer rechts en linksom op de Obdammerdijk, bij nr. 1 stop ik even voor een praatje en dan komt er bijna standaard koffie aan te pas. Als ik weer verder ga sta ik er voor om terug te gaan of door te rijden naar Zuidoostbeemster, ik kies voor het laatste, anders zit ik straks thuis toch maar weer achter de pc en dit is leuker werk ondanks het minder leuke weer. Op de lokatie in Zuisoostbeemster is niemand thuis wat geen verrassing is dus na deze korte stop weer terug. Ik ga via een andere route dan ik gewoonlijk altijd ga en deze keer kom ik uiteindelijk op de Westdijk langs de Beemsterringvaart. Aan het einde van deze weg kwam ik in Schermerhorn, de storm leek wel steeds krachtiger te worden en het liefst zou ik alleen maar recht tegen wind in fietsen, af en toe op de zijkant komt bij mij wat griezelig over, het zwiept soms behoorlijk en ik moet heel attent blijven met het sturen om redelijk veilig op de “baan” te blijven. In Schermerhorn werd of wordt iets gevierd, het straatje dat ik in ga om onder de dijk langs naar Ursem te kunnen gaan is “versierd” en ook vanaf de kerktoren hangt één en ander naar beneden hoewel dat hier en daar toch los lijkt te zijn geblazen door de wind. Via Ursem en een deel van mijn heenreis route kom ik weer in de Wieringermeer, de lucht is ondertussen redelijk, slechts af en toe nog wat gespetter maar aanvaardbaar weer, alleen de wind doet nog goed mee, ook na 91 km nog.

Geen opmerkingen: