18 september 2007

Kort en toch warm


Vanmorgen een ritje gemaakt van 86 km, niets bijzonders maar wel weer een nieuwe ervaring opgedaan. Toen ik van start ging was het droog maar de temperatuur was nog maar net boven de 10 graden en dat leek net te fris zonder kap op de Quest. Dus van start met de “deksel” er op. Na zo’n kleine 20 km kreeg ik toch het gevoel dat het zonder ook mogelijk moest zijn, ik kreeg het behoorlijk warm, dus bij het vervolg van de rit de kap weer opgeborgen en als vervanger een apart kledingstuk aangetrokken. Ik zou haast zeggen zelf ontworpen, maar zo ver wil ik niet gaan, wel is het een eigen creatie gemaakt van een oude sweater. Omdat ik, elke keer, als het nog te warm is om de kap er op te hebben, maar eigenlijk te fris om zonder te rijden, last kreeg van behoorlijk koude schouders en bovenarmen heb ik enkele maanden geleden een kledingstuk gezocht wat ik met eenvoudig knipwerk geschikt heb gemaakt voor het doel wat ik voor ogen had. De mouwen mochten er grotendeels wel af en de rug en voorkant konden ook behoorlijk ingekort worden en wat overbleef is precies wat ik nodig had. Deze “creatie” heb ik dus later aangetrokken en verder zonder kap gereden, ik moet zeggen, het is geweldig, geen koude bovenarmen en schouders meer en toch niet te warm gekleed bij lagere temperaturen, wie weet kan een ander hier ook nog zijn voordeel mee doen, heel simpel maar wel zeer doeltreffend.

Geen opmerkingen: