02 september 2008

Eerste herfstdag ?



De eerste herfstdag is bijna voorbij, vanmorgen iets regen en veel wind en vanmiddag alleen maar regen en nog veel meer wind. Maar wat kan een mens er van weerhouden om toch nog een rondje te “Questen”, dit weer in elk geval niet. Het is vandaag een beetje een speciale dag, nou niet direct voor mij maar voor een familielid van mijn vriendin is het een heel bijzondere dag, hij is n.l. vandaag 40 jaar bij zijn baas in dienst, begonnen op 19 jarige leeftijd en nu 40 jaar later nog steeds in de zelfde dienstverlenende sector. Zijn broer Gerard was al zo ver, maar dat was een aantal maanden geleden en nu heeft Jan die 40 jaren ook gehaald. Netjes geschoren en voorzien van zijn dagelijkse humor was hij de klanten van dienst en om hem ook even te feliciteren ben ik met de Quest naar Zuidoostbeemster gereden. Dan even omkleden bij mijn vriendin en samen met nog meer familie op naar de jubilaris, op verzoek wilde Jan wel even naast de aankondiging gaan staan. Na een kort verblijf op zijn werkplek zijn we weer vertrokken en heb ik me weer in een droog fietspak gestoken om richting Middenmeer te gaan. Meestal ga ik dan een extra blokje om maar het weer was toch van invloed zodat het ommetje wat kleiner is geworden dan ik eigenlijk van plan was. Het enige voorval wat met het fietsen in een Quest te maken heeft is het volgende, op de Slagterlaan van Bobeldijk naar Berkhout rijd ik eerste 100 meter op de weg hoewel dat verboden is zoals aangegeven met het bekende bord, maar al een aantal keren moest ik een noodstop maken omdat er auto’s uit uitritten kwamen achter de heg vandaan bij de eerste paar huizen, dus voor eigen veiligheid een stukje in overtreding. Nu kwam ik daar vandaag en de vorige keer dat ik hier langs reed politie tegen, gelukkig beide keren reed ik alweer op het fietspad, maar het zal je maar gebeuren, hoe verdedig je dan je overtreding. Na 92 km was ik weer binnen en staat de totaalstand nu op 31.710 km allemaal nog met enorm veel plezier afgelegd ondanks een beetje regen.

Geen opmerkingen: