11 september 2008

Rondje "Zorgboerderij"


Eerst niet van plan om te gaan maar uiteindelijk toch nog een rondje weggetrapt. Omdat a.s. zaterdag de tocht over de Westfrieseomringdijk op het programma staat, waar ondertussen al 15 deelnemers zich hebben opgegeven, denk ik soms dat ik rustig aan moet doen. Maar ja, de drang om even een rondje te maken heeft het gewonnen van het gezond verstand zullen we maar zeggen. Omdat mijn oudste broer wat problemen heeft met zijn gezondheid verblijft hij twee dagen per week op een z.g. zorgboerderij en het leek me niet onverstandig om eens een keer bij hem langs te gaan en te zien hoe hij bezig is. www.zorgboerderijklaverweide.nl Ik had al gehoord dat hij zich daar prima kan vermaken met de verzorging van diverse soorten groente in een kas. Toen ik daar aankwam werd ik verwelkomd door de eigenaar/beheerder Jos Klaver en toen ik kenbaar maakte voor wie ik kwam stelde hij meteen voor om mij voor te gaan naar de kas waar Piet bezig was, overigens niet voordat hij één en ander over de Quest had gehoord, want zo’n ding krijg je niet alle dagen op je erf. Even later kwam mijn broer al aan lopen met een emmertje tomaten en een emmertje met diverse soorten groente, hij is echt weer lekker bezig. Na dit bezoek wat toch wel een bepaalde indruk op mij heeft achtergelaten, het zal je maar overkomen, ben ik weer verder gegaan via allerlei wegen naar Zuidoostbeemster, eigenlijk een vaste stopplaats. Achter het huis op het terras zaten mijn vriendin en haar zoon Remco net te lunchen, jammer dat op dat moment de zon het even liet afweten, maar ik ben er bij aangeschoven en heb ook een hapje en drankje naar binnengewerkt. Toen ik weer vertrok was het nog steeds bewolkt en de kans op regen leek niet ongegrond. Uiteraard weer met omwegen ben ik weer in Middenmeer aangekomen en heb geen spat regen gehad ondanks dat er bij thuiskomst 111 km op de teller stond.

Geen opmerkingen: