06 juli 2009

Het eerste ritje


Het is er van gekomen, de eerste rit na de vakantie, vraag niet hoe het nu is, ik weet zeker dat dit gevoel tijdelijk is. Zo rond 1 uur kwart over 1 was de tijd rijp om te gaan en net toen ik me aan het omkleden was kwam er telefoon, “Als je toevallig nog deze kant op komt, neem dan je mollenklem mee want ze graven het hele grasveld om” en dan heb je meteen een bestemming, naar Zuidoostbeemster. Het fietst weer heerlijk, hoewel ik de volgende rit de ketting eerst even zal smeren, die leek me wat droog. Alles gaat een beetje schuin tegen de wind in, dus soms dwars op de fiets maar meestal schuin voor en dat fietst niet zo prettig vind ik, maar het is niet anders. In Wognum zijn ze nog steeds niet klaar met het stukje Oude Hoornseweg en dan moet je even omrijden maar even verder bij De Hulk ( niet dat groene monster) vlak bij Hoorn was de weg afgesloten en daar stond geen verwijzing dus terug en langs het fietspad en voetpad naar Scharwoude en dan weer naar de oude route om weer op mijn geplande bestemming te komen. Ik heb de klem geplaatst en hoop dat het resultaat zal hebben, vervolgens mijn vriendin gebeld op de tennisbaan, ze was net klaar met haar partij en stond op het punt om naar huis te gaan. Samen hebben we nog koffie gedronken en na nog een tijdje kletsen met visite die ondertussen was gearriveerd ben ik opgestapt en richting huis gegaan omdat de lucht hard slechter leek te worden. Het viel allemaal erg mee, een paar flinke spatten en toen was het alweer over. Langs mijn traject zag ik een vrij grote groep meisjes staan die allemaal een pony mochten berijden, ik neem aan “Ter compensatie van de totale kosten.Na 82 km was ik weer binnen en zag ik dat de lucht weer bijna helemaal blauw was geworden.

Geen opmerkingen: