27 juli 2009

"Quest alone"


Maandagmorgen 27 juli 2009 7.50 uur, het is haast onvoorstelbaar maar de was hangt aan de lijn en ik ga op pad naar Friesland. Afgelopen zondag werd ik gebeld dat ze weer thuis waren uit Frankrijk en daar heerlijk hadden genoten bij dezelfde plaats als waar wij ook waren geweest, in de Drome bij het plaatsje Die. Dus het was de hoogste tijd om maar weer eens in Oudemirdum te gaan kijken bij de kleinkinderen en uiteraard de rest van de familie. Omdat ik wat vroeger op pad was kwam ik ook ander “publiek” tegen, op het viaduct over de A7 vanaf Slootdorp passeerde mij een auto met een bepaald laadvermogen en de chauffeur, Jan Barten uit Wieringerwerf, maakte kenbaar dat ik was herkend als zijnde een oud-collega. Alles ging voorspoedig en er was zo weinig wind dat ik aldoor het idee had dat ik tegenwind in reed, de windmolens draaiden nog wel en zo te zien zou ik zelfs wind mee moeten hebben maar te voelen was het niet. Ik was dus om 10 minuten voor 8 vertrokken en om 2 minuten voor 10 zat ik daar aan de koffie met blije kinderen en kleinkinderen. De foto’s die ze gemaakt hadden stonden al op de pc dus die werden al snel te voorschijn”getoverd” en zo kwamen we weer een keer in Die en zijn omgeving. Na een paar bakken koffie en wat kletsen ben ik weer opgestapt want vanmiddag/avond moet ik ook nog op verjaarsfeest bij de schoonzoon van mijn vriendin, je blijft er jong bij zullen we maar zeggen. Dus op tijd weer richting Middenmeer, de wind zou in de loop van de middag toenemen en vrij krachtig worden vanuit het zuidwesten maar toen ik van start ging heb ik nergens iets van wind gevoeld , noch voor noch tegen en zo kwam ik na 160 km thuis met een gemiddelde van 36,8 op de teller. Het was een rondje zonder bijzondere gebeurtenissen echt zoiets als “Quest alone”.

Geen opmerkingen: